בכבישי ישראל, השימוש השכיח מאוד באופנועים, בקטנועים, באופניים חשמליים וכדומה, מהווה אלטרנטיבה נוחה עבור אנשים רבים לשימוש ברכב או להליכה רגלית. אולם בשל מספרם הרב של כלי הרכב הדו גלגליים והעובדה שרכיבה עליהם מסכנת את הרוכב יותר מאשר נהיגה ברכב רגיל, למרבה הצער פעמים רבות מתרחשות תאונות דרכים אשר מעורבים בהן רוכבי אופנוע.


במקרים רבים נגרמות לרוכבי האופנוע פציעות חמורות בשל העובדה שהם חשופים לסביבה ללא מעטפת שתגן עליהם. לא פעם תאונות אופנוע הן תאונות דרכים קטלניות, אשר גובות את חייהם של הרוכבים.


ישנם גורמים מגוונים לתאונות אופנוע, החל מתאונה עצמית עקב אובדן שליטה, החלקה על כביש רטוב או על כתם שמן, המשך בתקלות מכניות, נהיגה במהירות גבוהה או בשכרות וכלה בהתנגשות עם אופנוע או רכב אחר.


מיהו הגורם האחראי לתשלום פיצויים במקרה של תאונת אופנוע?


חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אשר מגדיר מהי תאונת דרכים וממי ניתן לתבוע פיצויים במקרה של נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים, קובע כי כמו בכל תאונת דרכים אחרת, גם כאשר מדובר בתאונת אופנוע, הנפגע זכאי לקבל פיצויים, במסגרת ביטוח החובה של כל הרכב או פוליסת הביטוח. במקרים מסוימים ניתן לקבל פיצויים מקרנית, הקרן אשר הוקמה במטרה להעביר פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.


חשוב לדעת כי ביטוח החובה מכסה אך ורק את הפגיעות שנגרמו לרוכב האופנוע עצמו, ולא מכסה את נזקי הרכוש. נוסף על כך, ניתן לקבל פיצויים מפוליסות ביטוח נוספות, ככל שהן קיימות, כגון אובדן כושר עבודה, ביטוח מנהלים וכדומה.


חברת הביטוח אשר ממנה נרכשה פוליסת הביטוח מחויבת לשלם לרוכב האופנוע פיצויים בכל מקרה של פגיעה, ללא קשר למידת אחריותו לקרות התאונה. כאשר נגרמים נזקי גוף במסגרת תאונת אופנוע לרוכב שלא רכש פוליסת ביטוח חובה, הוא יוכל להגיש תביעה לפיצויים מפוליסת הביטוח של הנהג אשר פגע בו, אך זאת כמובן אך ורק במקרים שבהם התאונה לא אירעה באשמתו אלא באשמת הצד השני, והוא יוכל להוכיח זאת.


כיצד מגישים תביעה לפיצויים ואיך נקבע גובה הפיצוי?


לאחר פגיעה בתאונת אופנוע, כמו בכל תאונת דרכים, חשוב לקבל את פרטיהם של כל האנשים שהיו מעורבים בתאונה. לאחר מכן יש לגשת לקבל טיפול רפואי ולשמור את כל המסמכים הרלוונטיים, לרבות אישורים רפואיים, הוצאות רפואיות וכדומה.


כאשר מדובר בהולך רגל שנגרמו לו נזקי גוף מפגיעת אופנוע בתאונת פגע וברח, אם אין אפשרות לתבוע את פוליסת הביטוח של הנהג הפוגע, ניתן להגיש תביעה לפיצויים כנגד קרנית.


אם הביטוח אינו בתוקף, רוכב אופנוע שנפגע בתאונה לא יוכל לקבל פיצויים במסגרת פוליסת הביטוח שלו. אולם הוא יוכל להגיש תביעה לפיצויים כנגד החברה אשר מבטחת את הנהג הפוגע, בין שמדובר ברכב דו גלגלי או ברכב עם ארבעה גלגלים, אך זאת רק אם יוכיח כי התאונה אירעה באשמתו של האדם הנוסף אשר היה מעורב בתאונת הדרכים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונת אופנוע | אופניים חשמליים | קורקינט חשמלי


חשוב לדעת כי כאשר מדובר על נזקי גוף אשר משפיעים על יכולתו של הנפגע להמשיך ולתפקד במשך פרק זמן ממושך, ניתן יהיה לקבל תשלום תכוף מחברת הביטוח, אשר מהווה מעין מקדמה על סכום הפיצויים שייקבע בסופו של דבר. לאחר שייקבע סכום הפיצויים הסופי, יקוזז ממנו סכום התשלום התכוף אשר ניתן לנפגע קרוב למועד התאונה.