המדובר על הוצאה לפועל של תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, לגבי בניינים שנבנו לפני שנת 1980 ,היות ובשנים שלפני 1980 לא היה תקנון המחייב עמידות בניינים בפני רעידת אדמה.


בכדי ולעודד את יישום התכנית קבעה הממשלה כי בעלי דירות, אשר ישפרו את עמידות הבניין בפני רעידות אדמה, יקבלו במסגרת תכנית תמ"א 38, אישור להקמת יחידת דיור נוספת בבניין אשר תימסר לקבלן תמורת עבודות חיזוק בבניין.


דיירים או חברי וועדי בתים המעוניינים להתחיל בתהליך מוזמנים לפנות ללא התחייבות.

מה היתרונות של תמ"א 38 לדיירים?


ביטחון אישי – דיירים במבנה שחוזק על ידי תקנות תמ"א 38 יוכלו להרגיש יותר בטוחים בביתם. במקרה של רעידת אדמה שע"פ כל התחזיות יש סיכוי שתקרה בשנים הקרובות במדינתנו הקטנה.


ערך הדירה – ערך הבניין והדירות עולה באופן משמעותי לאחר שתמ"א 38 הושלם בכ35%! במכירה או בהשכרת דירה יתקבל רווח גדול יותר , והכל על חשבון הקבלן / היזם.


רמת חיים – איכות החיים עולה היות והדיירים יהנו מתוספות כגון: מעלית, מקומות חנייה, מחסנים נוספים, ממ"ד, שבילי גישה, חדר מדרגות חדש, אינטרקום, שיפוץ קוסמטי למבנה כולו ועוד אלמנטים שישפרו באופן משמעותי את איכות החיים.


הרחבת דירות- כחלק מין התמריצים של תמ"א 38 ניתן לציין את נושא הרחבת דירות שאין ספק שזה יתרון משמעותי לאיכות החיים ולהעלאת ערך הדירה כאחד.


חינם – כל השיפוצים האלו יהיו בחינם והדיירים לא יצטרכו להוציא אף לא שקל מכיסם. 

 


עודכן ב: 03/01/2016