בפנקס הקבלנים נמצאים רשימת הקבלנים הרשומים במדינת ישראל, על פי הענף המקצועי שבו הקבלנים רשומים וגם בהתאם לסוג שקבוע עבורם. קבלן חייב ברישום אם הוא מבקש לבצע עבודות הנדסה בנאיות, כל עוד אותן עבודות הם בהיקף נדרש על פי חוק (הקבלנים שמבצעים עבודות שלד בהיקף כלשהו).

 

הענף שהקבלן רשום בו למעשה מגדיר את סוגי העבודות שאותן הקבלן יכול לעשות, כאשר אותן עבודות כוללות רשימה של עבודות הבנייה והתשתיות, כשהן מחולקות לקבוצות של ענפים ראשיים ולתת-ענפים שהם הענפי משנה.

 

לדוגמה ענף ראשי 100 כולל עבודות בנייה ובתוך ענף ראשי זה נמצאים גם ענפי המשנה, למשל 131 העוסק בשיפוצים. אם קבלן רשום לענף ראשי, ברור שהוא יכול לעשות את העובדות הכלולות בענפי המשנה של אותו ענף ראשי. אפשר להבחין כי הענפים מתחלקים ל-3 קבוצות סיווג שהם א' עד ג' ובכל קבוצת סיווג יש 5 רמות, כאשר סוג זה מעיד על ההיקף הכספי או הכמותי בעבודות שהקבלן יכול לבצע.

 

לדוגמא, קבלן שיפוצים (שמוגדר כענף משנה 131) יהיה תחת קבוצת סיווג א’ אם הוא אכן בעל סוג 1, ואז הוא יכול לעשות עבודות שיפוצים בהיקף כספי כפי שמוגדר על ידי רשם הקבלנים. מצד שני קבלן שרשום שהוא בעל סוג 5 יכול לבצע עבודות בהיקף לא מוגבל בענף המקצועי שהוא רשום בו. אם קבלן נרשם בפנקס הקבלנים בפעם הראשונה, הוא יסווג בסוג 1, ולאחר שנה הוא יכול להגיש בקשה להעלאה של סוג גבוה יותר, אם הוא עומד בתנאים הרלוונטיים.

 

במידה ויש לכם שאלות אתם מוזמנים לכתוב לנו או ליצור איתנו קשר


עודכן ב: 24/03/2020