בית הדין הרבני האזורי תל אביב יפו

ב"ה

בפני כבוד הדיינים:

הרב אחיעזר עמרני - אב"ד
הרב דוד בירדוגו - דיין

הרב מאיר פרימן - דיין
תיק מספר:
888716/1

תאריך

הזנת החלטה:


כ"ה בטבת התשע"ג

(07/01/2013)

תובע/ת:
פלונית

ע"י ב"כ טו"ר
אביחיל צדוק

נתבע/ת:
פלוני

ת.ז:
000000000000

הנדון:
גירושין
 


 

 

פסק דין

 

הצדדים נישאו בשנת 1981 ולהם שבעה ילדים.

האשה הגישה תביעת גירושין בבית הדין ביום ד' בניסן תשע"ב (27/3/12), ולאחרונה לאחר מתן החלטה על הגשת סיכומים הגישה האשה תביעת מזונותיה.

 

הבעל גם כן הגיש תביעת גירושין בבית הדין ביום כ"א בחשון תשע"ג (6/11/12). לתביעתו כרך את משמורת הילדים. אמנם לאחר מכן הגיש בקשה לסגור את תיק הגירושין.

 

בתחילת הדיונים בבית הדין הצדדים גרו עדיין באותו בית. לאחר מכן האשה עזבה את דירת הצדדים.

ענייני הרכוש ומזונות הילדים נידונים בבית המשפט לענייני משפחה. בבית המשפט ניתן פסק דין בהסכמה לפרוק שיתוף בדירת המגורים, ופסק דין למזונות הילדים.

 

התקיימו דיונים בבית הדין, והוגשו סיכומים.

 

לאשה טענות קשות כלפי הבעל. להלן דברי האשה בדיון מיום כ"ג בסיון התשע"ב (13/06/2012):

 

"האשה : אני אשה מוכה 28 שנה , ניסיתי שלוש פעמים להתגרש וויתרתי , אחרי הפרידה האחרונה שלנו כשלא היה בבית חצי שנה, היה לפרקים בבית , גם בחגים לא היה בבית , ניסיתי לעשות שלום בית והוא לא תקן את עצמו , היה אלימות קשה פיזית נפשית , גם סכינים הרימו עלי , בעלי הרים סכין ,איומי סכין רצח קללות , זונה שרמוטה חולת נפש גרושת הלב מזמן הייתי צריך לזרוק אותך , חזרנו בתשובה לפני 18 שנה , שני הילדים הגדולים שלי הלכו לרחוב, הצלתי את הילדים מהרחוב, שלוש פעמים קיבלתי דמי מזונות על הילדים וויתרתי והוא בא והתחנן ובכה ובכה ונשברתי והפעם אני לא מוותרת , אני רוצה גירושין הילדים ראו את הגיהנום כל יום , הוא לא נתן לי להקים בית נאמן בישראל , הייתי הולכת למקווה והוא לא היה מתייחד איתי היה אומר שהוא רוצה להביא גברים הביתה ולראות אותי עם גברים , חצי שנה לא הביא אוכל לא ראה את הילדים , הייתי תלויה בו , רציתי שיחזור הביתה , אמרתי לו אני אלך למקווה, היה לוקח אותי לרחובות צדדים במורשה ברכב שלו ושם היה מקיים איתי יחסים , הסכמתי כי חששתי שיעזוב אותי ולא יהיה מי יכלכל אותנו , היה מנסה לגרות אותי בחדרי חדרים ולהביא אותי לסיפוק והיה אומר לי את לא תהני עכשיו , היה מאונן מול עיני ולא נוגע בי , אחרי מקווה , במשך השנים הייתי כמו אויר היה מתעלם ממני כמו איזה ספה , בי לא היה נוגע לא מסתכל ולא מדבר , חדשים , לא פעם ראיתי קונדומים בבית שלו וסתמתי את הפה , גמרנו אין יותר מה לעשות , הוא קורא לי כל הזמן גרושת הלב , מספיק נהרסו לי שני ילדים שירדו לרחוב, לסמים והוצאתי אותו , לא רוצה יותר."

 

בתחילת הדיונים הבעל ביקש לעשות שלום בית ולנסות לתקן. הבעל הודה במקצת מטענות האשה, להלן דברי הבעל בדיון מיום כ"ג בסיון התשע"ב (13/06/2012):

 

..." אמרתי לה את המילים האלה בעקבות זה שהיא גם אמרה לי , הקללות היה גם ממנה וגם ממני , זה לא בסדר שקיללתי , אני היום שלוש שנים כבר לא מוציא את המילים האלה , נכון שאמרתי לה שרמוטה , שלוש שנים אני כבר לא מקלל ... עשינו טעויות אבל מתקנים ... אולי עשיתי טעויות שהחזרתי לה קללות , אני רוצה לתקן ... פעם האחרונה של יחסי אישות היה לפני שנה, זה היה רצון שלה לא ללכת,"

למרות שבדיון הראשון הבעל אמר שהינו חפץ בשלום בית. לאחר הדיון הבעל פתח תיק תביעת גירושין ומשמורת, בכתב תביעתו כתב הבעל:

 

"תביעת גירושין עקב ירידה רוחנית קיצונית של האשה והבלבול וההטעיה שעושה בכך לילדים..."

 

מאוחר יותר הבעל ביקש לסגור את תיק תביעת הגירושין. להלן נוסח בקשתו:

 

"הנני מבקש לסגור את תיק תביעת הגירושין מכיון שהוטעתי בלי כוונה ע"י חבר מכיוון שכבר אשתי פתחה תיק גירושין. הנני מבקש להשאיר על כנה את תביעת המשמורת.

 

נמצאנו למדים שהבעל לא חזר בו מרצונו להתגרש מהאשה כפי שכתב בתביעתו לגירושין, אלא שסגר את התיק משום שכבר עומדת תביעת גירושין של האשה שמתדיינים בה, ומעוניין להתגרש אלא שמציב תנאים לגירושין בעניין משמורת הילדים. ואכן בדיון נוסף שהתקיים בבית הדין ביום כ"ו במרחשון התשע"ג (11/11/2012) התברר שהבעל למעשה מעוניין להתגרש באם יקבל משמורת הילדים.

 

"הבעל : אני מבקש משמורת על הילדים,

ביה"ד : שניכם רוצים גירושין

הבעל : אני לא

ביה"ד : אבל פתחתי תיק תביעת גירושין

הבעל : אני סגרתי אותו,בגלל שהאשה פתחה תיק , אני ארצה בגירושין בתנאים מסוימים , אם לא אני רוצה שלום בית ,

ביה"ד : אתה רוצה גירושין

הבעל : בתנאים שלי

ביה"ד : גירושין עם תנאים

הבעל : לא ,

ביה"ד : פתחת תיק עם האשמות על האשה

הבעל : במידה והיא לא תרצה שלום בית , אני רוצה משמורת, על הילדים.

 

 

.....ביה"ד : אם נחליט היום שהילדים אצלך האם תסכים להתגרש

הבעל : אם היא מוכנה לזה אני אסכים בשמחה, הבעיה פה זה הילדים ..."

ניתנה החלטה על הגשת סיכומים.

 

לאחר עיון בחומר שבפנינו לרבות סיכומי הצדדים, עולה שגם הבעל לא רוצה באשה ומבקש להתגרש כתביעת האשה . לבעל טענות כנגד האשה, הבעל הודה במקצת לטענות האשה כלפיו. בבית המשפט ניתן פסק דין לפירוק שיתוף בהסכמה. התנאי שהבעל מציב בעניין משמורת הילדים הינו תנאי לא צודק היות ובית הדין יחליט בעניין הילדים לפי עיקרון טובת הילדים, ואין הבעל יכול להתנות את הגט בעניין הילדים.

 

מן האמור יש לקבל את תביעת הגירושין של האשה והבעל חייב לתת גט לאשה.

בעניין קביעת משמורת והסדרי ראיה, בית הדין ממתין לתסקיר של שרותי הרווחה.

 

בעניין תביעת המזונות של האשה, במידה ולא יסודר גט במועד הראשון שיקבע על ידי מזכירות בית הדין, בית הדין יקבע מועד לדיון בתביעת המזונות.

 

לאור האמור בית הדין פוסק:

 

א. הבעל חייב לתת גט לאשתו במועד הראשון שיוזמנו לסידור גט.

ב. לאחר קבלת התסקיר משרותי הרווחה, תיקבע משמורת קבועה.

ג. עד לקבלת תסקיר, הילדים יהיו במשמורת זמנית אצל האם.

ד. באשר לתביעת מזונות האשה, בית הדין ייתן דעתו באם הגט לא יסודר עקב סרוב הבעל.

ה. ניתן לפתוח תיק סדור גט.

 

ניתן ביום ב' בשבט התשע"ג
(13/01/2013)

הרב אחיעזר עמרני - אב"ד
הרב דוד בירדוגו - דיין
הרב מאיר פרימן - דיין