ברחבי העולם, וגם אצלנו בישראל, מתפשטת כמגיפה תופעת הגירושין בקרב העשירים והמפורסמים. אם לשפוט על פי הידיעות המתפרסמות חדשות לבקרים בעיתונות המקומית והעולמית, מקומם של הגירושים בקרב העשירים והמפורסמים הגיעה לשיאים חדשים.

 

בשנים האחרונות התקשורת גדושה בידיעות סנסציוניות אודות גירושיהם של סלברטאים. גירושיו של פול מקרטני, כוכב הביטלס לשעבר
מהת'ר מילס, גירושיה המתוקשרים של בריטני ספירס, גירושיה של הילרי סוונק, ג'סיקה סימפסון, גירושיהם של בראד פיט וג'ניפר אניסטון, גירושיו המתוקשרים של אלק בולדווין ועוד רבים אחרים.

 

 

מדוע תופעת הגירושין בקרב העשירים והמפורסמים היא כל כך רווחת?

 

 

 

 

יש לתופעה מספר הסברים. על פי רוב הסיבה לכישלונם של נישואי העשירים והמפורסמים נעוצה בדפוס האישיות האופייני להם. המדובר באותו דפוס אישיותי המסייע בידיהם מלכתחילה להפוך לעשירים ומפורסמים.


אישיותם מונעת על ידי החיפוש אחר הזוהר, התהילה, ההכרה וההערצה של אחרים. ברוב המקרים, החלטותיהם מונעות על ידי צורך חזק, ולעיתים בלתי מתפשר, להיות מפורסמים ועשירים. משהפכו לעשירים ומפורסמים,הצורך שלא לאבד את מעמדם החדש הוא חזק לא פחות. דפוס אישיות זה, אשר בהחלט תורם להצלחתם המקצועית, הוא דפוס אישיות אשר מקשה ביותר על הצלחתה של מערכת הנישואין.

 

 

גירושי העשירים והמפורסמים הם בדרך כלל מכוערים למדיי, ממושכים ביותר ורוויים בהכפשות סנסציוניות המספקות כתבות שער לעיתונות המקומית והעולמית. אם אתה נמנה על קהל העשירים והמפורסמים, הסיכוי שתתגרש הוא גבוה וגרוע מכך, הסיכוי שתהליך גירושיך יהיה ממושך, מייגע, יקר ומכוער הוא גבוה גם כן. מדוע?

 

 

מדוע הליך גירושי העשירים והמפורסמים הוא ברוב המקרים הליך ממושך ומכוער, מייגע וכמובן יקר?

 

 

בראש וראשונה מככב כאן אלמנט האגו. כאשר העשירים והמפורסמים מתגרשים, האגו משחק תפקיד משמעותי ביותר. להבדיל מגירושיהם של רוב הזוגות המתגרשים, אשר בדרך כלל מפתחים די מהר תמונה ריאליסטית לגבי מצבם החדש, העשירים והמפורסמים לא יכולים להרשות לעצמם לצאת מהגירושין כשידם על התחתונה, ולו למראית עין. "העשיר והמפורסם" חייב להאמין ולהראות לכולם שהוא יצא מהגירושים כשידו על העליונה.

 

 

שנית, עובדת היותם עשירים תורמת באופן משמעותי להמשכיותו הבלתי מתפשרת של ההליך. מכיוון שהם כל כך עשירים יש ביכולתם להמשיך ולממן הליך גירושין ארוך, מורכב ומייגע, ובלבד שישיגו את מבוקשם בדרכם הם.
 

 

חלומם הרטוב של רבים מעורכי הדין המתמחים בתיקי גירושין הוא שידפוק על דלת משרדם לקוח עשיר, מפורסםובעל אגו תואם, שהרי אז שכר טרחתם השמן מובטח לאורך זמן.

 

 

שלישית, העשירים והמפורסמים, כמו גם הנשואים והנשואות להם, יודעים היטב שהדרך לפגוע בבני או בנות זוגם היא על ידי פגיעה ישירה באגו של הסלבריטאי או בכיס של העשיר. לפיכך, גם אם הסכמת לתת לאשתך סכום שהוא לכל הדעות שמן למדיי, אשר יאפשר לה להמשיך לחיות חיי מותרות ולא לעבוד ולו יום אחד לאורך שארית ימי חייה, אל תתפלא אם היא לא תסתפק בכך שהרי לא בכסף עצמו מדובר אלא באגו שלך (ושלה) ובנקודות התורפה שלך.

 

 

ובכן, אם אתה או את, עשירים ומפורסמים, מה הן האופציות העומדות לרשותכם?

 

 

 

1. חתמו על הסכם יחסי ממון עם בני/בנות זוגכם

 

 

הסכם ממון ניתן לחתום בטרם הנישואין וגם במהלך הנישואין. דונלד טרמפ ואשתו הצעירה איבונה למשל, ערכו וחתמו על שלושה הסכמי ממון במהלך נישואיהם. מטרת הסכם הממון היא להגדיר מראש את אופן חלוקת הנכסים הפיננסים בין בני הזוג למקרה שקשר הנישואין יסתיים.

 

חשיבות מטרה זו מתעצמת שבעתיים כאשר אחד מבני הזוג הוא הבעלים של עסק או חברה מצליחה, כאשר אחד מבני הזוג הינו בעל נכסים
פיננסיים רבים יותר מבן הזוג השני או כאשר שני בני הזוג הינם בעלי נכסים פיננסיים בהיקף משמעותי.
 

כמו כן, לעריכת הסכם הממון נודעת חשיבות מרובה כאשר מדובר ברצון להגן על זכויותיהם הממוניות של הילדים (בעיקר מנישואין קודמים) של מי מבני הזוג.

 

 

לעולם אין זה מאוחר מידיי לערוך ולחתום על הסכם ממון בעודכם שקולים, מאוזנים ובעיקר כשאתם עדיין בעלי יכולת תקשורת בריאה. בין אם בטרם הנישואין ובין אם במהלך הנישואין. תחסכו הרבה כסף, הרבה עוגמת נפש ובילוי ממושך במסעות השמצה והכפשה הדדיים, על ידי כך שתשכילו לשים את הרומנטיקה לרגע בצד ותנהגו כאנשים בוגרים, שקולים ואחראים בעודכם מלבנים את פרטי הסכם הממון שלכם.

 

אין ספק שבכוחם של הסכמי ממון לנטרל את המתח הכלכלי המאפיין כל הליך גירושין ועל אחת כמה וכמה
את הליכי הגירושין של העשירים והמפורסמים.

 

יתרה מכך, אין ספק שבכוחם של הסכמי הממון להגן על זכויותיהם של ילדיכם ולמנוע מצב בו ילדיכם יאלצו לצאת למלחמה ארוכה ומכוערת כנגד בן או בת זוגתכם, לאחר מותכם.

 

 

חישבו למשל על הדוגמא הבאה: פול מקרטני ואשתו לשעבר הת'ר מיילס מעולם לא ערכו הסכם ממון. בסיומם של גירושיהם הארוכים והמתוקשרים בשנת 2008, פול מקרטני נאלץ לשלם לגברת מיילס סך של חמישים מליון דולר. לעומת זאת, בריטני ספירס הצעירה והתוססת, השכילה להחתים את בעלה, קווין, על הסכם ממון ולפיכך, עם גירושיהם היא נאלצה להיפרד מסך של שלוש מאות אלף דולר בלבד בעוד מאות המיליונים נשארו בידיה.

 

 

 

2. בחרו בעורך דין הנכון והתרחקו מהתקשורת

 

 

אין ספק שהצנעת הליך הגירושין מעיניה המציצניות והבוחשות של התקשורת הוא הצעד הנכון. הימנעות מחשיפה ומהדלפות בלתי רצויות לתקשורת כרוכה, בין היתר, בבחירה נכונה של עורך הדין אשר יטפל בעריכת הסכם הממון שבניכם ועל אחת כמה וכמה בבחירה הנכונה של עורך הדין אשר יטפל בהליך הגירושין שבניכם.

 

בחירת עורך דין ידוע ומתוקשר, ששמו ושמות לקוחותיו העשירים והמפורסמים מככבים באופן קבוע במדורי הרכילות היא לאו דווקא הבחירה הנכונה. קשריו ההדוקים של עורך הדין עם התקשורת בצירוף שמכם התקשורתי עשויים להוות פיתוי גדול מידיי ולעמוד לכם לרועץ
בניסיונכם לשמור, ולו בעניין זה בלבד, על צנעת פרטיותכם. לעומת זאת, בחירת עורך דין מקצועי, מהימן ולאו דווקא מתוקשר, עשויה להתגלות כאחת ההחלטות הנכונות יותר שעשיתם במהלך גירושיכם.