קורה בשנים האחרונות כאשר בני זוג ישראלים מוצאים אהבה עם בני זוג אשר אינם אזרחי ישראל. הרצון להביא את בן הזוג שאינו אזרח לישראל לצורך הקמת תא משפחתי אינו פשוט וכרוך בהליך מורכב מול רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים.

 

ככלל, גם לבני זוג הנשואים לבן זוג זר אין הדבר מהווה אסמכתה לקבלת אשרת שהיה אוטומטית בישראל

 

ההליך כרוך בהגשת בקשה מתאימה לרשות האוכלוסין וההגירה בישראל בליווי מסמכים מאומתים והדבר נבדק על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. בעקבות ההליך מתבצעים ראיונות עם שני בני הזוג בנפרד לגבי כנות הקשר, כאשר הם נשאלם שאלות כל אחד בנפרד בכדי לבדוק כי הבקשה היא אכן כנה ואמיתית.

 

לאחר בדיקות נוספות ניתנת אשרת שהיה זמנית המתחדשת מפעם לפעם.  רצוי מאוד לבצע את ההליך הנ"ל בליווי עורך דין המתמחה בתחום על מנת למנוע טעויות ולמנוע סירוב.  

 

במקרה של סירוב ישנה האפשרות לפנות לבית הדין לעררים של רשות ההגירה בכדי לעתור כנגד ההחלטה. על החלטה זו ניתן להגיש עתירה בבית המשפט המחוזי כאשר קיימת מחלוקת משפטית בין הצדדים.   עוד יצויין כי ההליך הינו ארוך ולוקח מס' שנים עד למתן אשרת שהיה קבועה לבן הזוג הזר.  

 

יש להיוועץ עם עורך דין בטרם הפניה ומהלך ההליך על מנת למנוע טעויות וסירוב, משום שאחרת קשה מאוד לפעמים לתקן טעויות בפרקי הזמן הנדרשים לכך בהתאם לסדרי הדין הנהוגים .