עד עכשיו בכל פעם שרצית לרכוש דירה היה עליך לפנות לבנק, לבקש הלוואת משכנתא להשלמת המימון ולהחזיר את ההלוואה בריבית כזו או אחרת.


משקיעים רבים מאסו בדבר והחליטו לממש את השקעתם בדירות בארה"ב, שם ההון שבידיהם מספיק לצורך רכישת דירה ללא כל הלוואה.


אלא ש"מרבה נכסים מרבה דאגה". כדי לרכוש נכס בחו"ל עליך לדאוג לניהול שלו, מה שמחייב להעסיק חברת ניהול. אתה נמצא כאן, הנכס נמצא שם, השוכרים נמצאים אי שם ולמעשה אין לך כל שליטה על הנכס. חברת ניהול מהווה פיתרון טוב לבעיה. כאשר היא דואגת לתחזוקה השוטפת של הנכס למציאת שוכרים לגביית דמי שכירות לתשלומי מיסים וכד' ואתה אמור לישון בראש שקט.


חברת ניהול כושלת עלולה להכשיל את ההשקעה כולה


עם זאת לא כך הם פני הדברים כאשר "נפלת" עם חברת ניהול כושלת או יותר נכון מכשילה. במקרה כזה הצרות יכולות להיות עד בלי סוף. מאחר שאין זה מעניין הכתבה נזכיר רק מעט מזעיר מן הבעיות שעלולות להיגרם לבעלים, קרי; לך - המשקיע. חברת הניהול עלולה שלא לשלם את מיסי העירייה דבר שיגרור אחריו מכירת הנכס בכינוס נכסים והפסד ההשקעה.


חברת הניהול עלולה שלא לשפץ את הדירה במקרה של נזקים - דבר שיגרור אחריו העדר אכלוס הדירה ע"י שוכרים והגדלת הנזקים בדירה עד כדי הרס הנכס, חברת הניהול עלולה גם לא להעביר לך את דמי השכירות שגבתה או לרשום חשבון פיקטיבי מנופח של הוצאות תיקונים. על כל אלו ודומיהן אין לך שליטה והפתרון במקרה מסוג זה הוא החלפת חברת ניהול.


היום יש למשקיע הישראלי האפשרות להתעלות מעל לכל הבעיות ויחד עם זאת לקבל את התשואה שלו באופן רציף ושותף תוך הבטחת כספו.


ההצעה היום פונה למעשה למשקיע הישראלי בבקשת "משכנתא". לחברה הלווה מלאי גדול של דירות המנוהלות על ידה. כאשר היא שמה לה למטרה להגדיל את מכסת הדירות. החברה פונה כיום למעשה למשקיע הישראלי נוטלת ממנו הלוואה בסכום המתאים למשקיע ומשלמת ריבית בשיעור של 5%-7% שנתי עבור ההלוואה וזאת מבלי שלמשקיע דאגה ספציפית למצב הנכס, מצב האכלוס, מצב המיסים וכדומה.


ההשקעה מובטחת כאמור בנכסי החברה הקיימים. והמשקיע נהנה מריבית קבוע המשולמת לו מידי חודש בחודשו. הקרן אשר מובטחת כאמור בנכסים תוחזר למשקיע בתם התקופה בהתאם לקבוע בין המשקיע לחברה.


על מנת להבטיח את ההשקעה ואת התשואה המשולמת מידי חודש עבורה ניתנת למשקיע האופציה לממש את זכותו גם ללא צורך בבית משפט וזאת במקרה שלא קיבל את התשואה או הקרן. דרך זו מונעת מהמשקיע את בעיית ניהול הנכס מצד אחד ומותירה בידו את הקרן והריבית מצד שני.


עם זאת ישנם משקיעים רבים אשר לאחר שמצאו חברת ניהול טובה מעדיפים דווקא כן לרכוש נכס למרות כל המורכבות שבדבר ולדעת שהנכס רשום על שמם פיזית ולא רק ממושכן לטובתם.


כמובן שכאמור לעיל במקרה כזה חייב לדאוג לחברת ניהול טובה ומקצועית, אשר מנהלת את עבודתה השוטפת באופן קבוע ומסודר, משלמת מיסים, גובה תשלומים, דואגת להשכרה רציפה של הנכס, דואגת לתחזוקה השוטפת של הדירה, מעבירה דו"חות רבעוניים ומעבירה למשקיע את התשואה לכל הפחות אחת לשלושה חודשים.


באיזה סוג השקעה לבחור?


הבחירה בסוג ההשקעה אינה תלויה רק בסכום ההשקעה אלא גם ובעיקר באופי המשקיע. יש משקיעים אשר לא מעוניינים לדאוג לנכס הנמצא מעבר לים. עבורם תתאים דווקא ההשקעה שהיא מעין משכנתא לחברה. ישנם משקיעים שמוכנים לדאוג ולהתמסר לניהול הנכס ובמקרה הצורך אף להחליף את חברת הניהול ככל שיידרש גם אם יצטרכו לשם כך לטוס לארה"ב, ובלבד שידעו שיש להם נכס ביד - הרשום על שמם וזאת גם אם לפעמים הוצאות אחזקתו והמיסים עבורו ינגסו בתשואה.


כמלווה אני מטפל כיום בשני סוגי ההשקעות, הן השקעות בנכסים והן השקעות כמלווה וכממשכן של נכסים ואני מלווה למעשה את המשקיע בכל דרך שיבחר לעצמו כמתאימה ביותר עבורו.


סוג ההשקעה החדשה המאפשרת למשקיע למשכן נכסים לטובתו מהווה כיום פריצת דרך ושינוי משמעותי בהשקעות שבוצעו עד היום. התחייבות החברה כלפי המשקיע הינה למעשה ליתן לו תשואה חודשית קבוע ולהחזיר לו את סכום ההשקעה בהתאם למועדים שנקבעו בחוזה.