ימים טרופים אלה, כמו תקופות רבות בעבר, הזכירו והוכיחו לכולנו כמה אנו חבים לשוטרים בכלל וללוחמי מג"ב בפרט. לוחמים אלה נשכבים על הגדר למעננו ולא יהססו לרגע להגן על משפחתנו בחייהם. הם מהווים קו ראשון בין אזרחים חפים מפשע לבין גורמים עוינים ששמים לבוז וללעג את החוק וצמאים לדם. צפינו יום אחרי יום כיצד לוחמים אצילים אלה נאבקים עד טיפת כוחם האחרונה להגן על נפשנו, תוך סיכון חייהם והכל מתוך ערכי מוסר, נאמנות למולדת ושמירה על החוק.


לוחמי מג"ב מהווים "חומת מפגע" למעשיהם הנבזים של פורעי חוק פליליים ולאומניים והם ילחמו עד נשימת אפם האחרונה אם צריך בכדי שלא יפגעו בנו. בשבועות האחרונים צפינו כולנו בלוחמים אמיצים אלה בכל מהדורות החדשות, מסביב לשעון, כשהם נלחמים במטורפים שיצאו לרחובות לפגוע בכל חף מפשע, כשהם מגיעים לזירות הכי קשות ומורכבות ונאבקים להציל חיי אדם מבלי כל צפייה להכרה ולהוקרה והכל מתוך אמונה בערכי מדינת ישראל ואומץ שלא נראה אפילו בסרטי הוליווד.


אגף רישוי כלי ירייה לא מאשר רישיון נשק ללוחמי מג"ב לשעבר


לוחמים אלה חמושים מיום גיוסם, עוברים אימונים מפרכים ונאלצים להשתמש בירי חם לא פעם, כשהם גם שוטרים האמונים על שמירת החוק אך גם לוחמים של ממש. אך, כאשר יפרשו מהחיל וירצו להמשיך להגן עלינו יגידו להם: "הייתם במג"ב? אתם רובאי 05 ולא נחשבים ללוחמים הזכאים לרישיון נשק". על אף שהאגף לרישוי כלי ירייה ישמח להעניק לכל רס"ר ששירת במטבח בקריה רישיון נשק, בפני לוחמי מג"ב יטרקו את הדלת! הוא "לא מספיק לוחם" כי הוא לא גולנצ'יק. כל הידע שצבר, כל האימונים שעבר, כל הזיעה והדמעות שנתן אינן מספיקות כי הוא "פשוט לא מספיק לוחם".


נשגב מבינתי ההיגיון מאחורי החלטת המשרד לביטחון פנים שלא להכיר בלוחמי מג"ב כ"לוחמים" לעניין רישוי נשק. מי שהיה חוקר במשטרה או אפילו טכנאי זיהוי פלילי למשך שנתיים כן זכאי לרישיון נשק בשל כך, גם אם לא "יצא לשטח", או בשפת השוטרים "לא ראה תחת של גנב" ולו פעם אחת, אך לוחמים, או יותר נכון, אבירים אמיצים אלה, שהינם גם שוטרים וגם לוחמים, פשוט לא מגיע להם בעיני המשרד לביטחון פנים.


לוחמי מג"ב ניצבים בשורה הראשונה מול הסכנה


שמעתי לא פעם תשובות כגון: "גם חייל ששירת כשח"מ (שירות חובה במשטרה) אינו זכאי" אך האם באמת יש מקום להשוואה? עם כל הכבוד לחיילי שח"מ ועבודתם מבורכת, האם באמת ניתן להניח אותם על כפות המאזניים יחד עם לוחמי מג"ב? ואני אשאל, אם שירת שוטר שח"מ לצד שוטרים אמיצים במהלך שלוש שנים, האם גם לו לא מגיע רישיון נשק? אך זה דיון למאמר אחר, כי, עם כל הכבוד, כאשר צפינו בחדשות, ראינו כולנו מי ניצב בשורה הראשונה מול הסכנה – קציני ושוטרי קבע וכמובן, לוחמי מג"ב.


אני שואל אותך השר לביטחון פנים הנכבד: "קודמך לא ראה לנכון להכיר בלוחמי מג"ב כלוחמים הזכאים לרישיון נשק, האם לא הספיקה לך התקופה האחרונה בכדי להבין כי שגה?". בהחלטה אחת שלך - אתה יכול להביא לשינוי החלטה עגומה זאת, אז מדוע אתה נמנע? הם לוחמים שלך, הכפופים אליך, מדוע שלא תכיר במסירותם ותרומתם ותבהיר בקול תרועה: נלחמתם למעננו, אני מכיר בכם כלוחמים הזכאים לרישיון נשק.


רישיון נשק ישמש את לוחמי מג"ב לשעבר כדי להגן על הציבור בכללותו


מי ששירת במג"ב ופרש בכבוד אינו חפץ היום ברישיון נשק לשם שעשוע. בוער בדמו, או בדמה כמובן, להמשיך להגן על המולדת, והנני סמוך ובטוח שהם מספיק מוכשרים לשם כך, לעתים אף מוכשרים יותר בשימוש באקדח מאשר חייל בצנחנים שנשא רובה כל השירות. בהיותי עו"ד העוסק ברישוי נשק, במהלך השבוע האחרון נאלצתי לומר למאות חיילי מג"ב לשעבר כי הם אינם זכאים לרישיון נשק מאחר שהינם מוגדרים כרובאי 05 וזה לא מספיק. התבחין כיום הינו "רובאי 07 ומעלה" כאשר במג"ב רק מפקדים זוכים להסמכה זו, אך הלוחמים נשארים מאחור, גם כאשר הם ממשיכים לשרת במילואים כלוחמים לכל דבר.

 

יש לך שאלה? 

פורום רישיון נשק, רישוי כלי ירייה


הגיע הזמן לשינוי. מי שיכול לעשות את השינוי זה השר לביטחון פנים. עכשיו נשאר רק לראות האם מאמר זה יוותר כאות מתה או שמא השר לביטחון פנים ייקח על עצמו להותיר חותם ולהחזיר תודה לכל לוחמי מג"ב, לא רק במילים אלא במעשים.