על פי המידע המצוטט בפורטוגל ומגיע ישירות מהרשות המטפלת עצמה, בין חודש מרץ 2015 ועד לחודש דצמבר 2021 הוגשו בסך הכול 137,087 בקשות לאזרחות פורטוגלית. מתוכן אושרו כבר 56,685 בקשות לאזרחות.


מהדו"ח עולה כי כמעט ואין דחיות של בקשות לדרכון פורטוגלי - רק כ-300 בקשות סורבו בסך הכול.


אם כך, נכון לדצמבר אשתקד נותרו עוד 80,102 בקשות אשר ממתינות לבירור והצפי, בהסתמך על העבר, שכמעט כולן תאושרנה.


תוך מספר שנים צפויים בין 150,000 עד 200,000 אזרחים פורטוגלים חדשים ורובם מישראל


אם נוסיף לכך את כל הבקשות שנכנסו וממשיכות להיכנס ללא הרף מאז תחילת השנה נראה כי תוך שנים ספורות יהיו לנו כ-150,000 - 200,000 בעלי דרכון פורטוגלי חדשים בעקבות החוק הזה - ורובם יהיו אזרחים מישראל.


שנתיים של קורונה, משבר פוליטי בפורטוגל שהוביל לנפילת הממשלה ופיזור הפרלמנט התווספו לעומס אדיר של בקשות שהולך וגובר ככל שהתחושה היא שזהו –"עוד מעט תסתיים החגיגה" אך בפועל, למרות מספר ניסיונות רציניים לעצור אותו הפרויקט הזה ממשיך.


ההליך לקבלת דרכון פורטוגלי פסח על המשברים שפקדו את פורטוגל


ההליך לקבלת דרכון פורטוגלי פסח עד כה על המשברים ולמעלה מ-40 אלף ישראלים כבר קיבלו את הדרכון הפורטוגלי ועוד עשרות אלפים ממתינים בסבלנות (או בלי סבלנות) לסיום הטיפול בתיק שלהם ולקבלת הדרכון הפורטוגלי המבוקש.


אחרי שכבר הוגשו כבר כ-140 אלף בקשות לדרכון פורטוגלי של "יהודים ממוצא ספרדי" בפורטוגל התחילו לדבר על הכמות המוגזמת של הבקשות לדרכון פורטוגלי ועד כמה קל לכאורה לקבלה – גם עבור אותם אנשים שאינם ראויים לה.


הביקורת בעניין התאזרחותו של האוליגרך הרוסי היהודי רומן אברמוביץ', אף על פי שבקשת האזרחות שלו הייתה מבוססת ואמיתית, היא עוררה דיון מעמיק בפורטוגל. דיון שבחלקו לגיטימי ובחלקו מציף רגשות ותחושות אשם הכרוכות באנטישמיות או בהאשמות שווא באנטישמיות.


מה מצפה לנו בהמשך הדרך?


מדובר כבר במספר לא מבוטל של מתאזרחים חדשים, בעלי השפעה וכוח כלכלי, תרבותי, אולי אף אלקטורלי, אשר לא ניתן יהיה להתעלם ממנו. ההשפעה של הכוח הזה אינה ברורה עדיין, אך בוודאי שתהיה לה השפעה על היחס ליהודים בפורטוגל בפרט ובאירופה ובכל העולם בכלל.


מכאן נראה כי מוטלת על כולנו החובה – על המתאזרחים החדשים, על עורכי הדין המייצגים אותם וגם על אותן חברות משווקות, לנהוג בכבוד רב וביושרה כאשר אנו נמצאים במגע עם העם הפורטוגלי, הרשויות בפורטוגל, עם הקהילות המקומיות שם וכו'.

 

יש לך שאלה?

דרכון פורטוגלי | אזרחות פורטוגלית וספרדית


אם כולם ינהגו כך, יתכן והמתאזרחים החדשים יוסיפו רק כבוד ויקר ליהודים, יסייעו בקשירת קשרים תרבותיים וכלכליים בין הלאומים והמדינות וכולנו נצא נשכרים. האלטרנטיבה היא תמיד גרועה לכולם – כפי שהניסיון הוכיח לאורך ההיסטוריה.