על פי החוק למניעת הטרדה מינית, הטרדה מינית היא אחת מחמש צורות התנהגות אסורות, והיא סחיטת אדם לביצוע מעשה בעל אופי מיני. לדוגמה מעביד המאיים לפטר עובדת אם היא תסרב לקיים אתו יחסי מין.

 

מעשה מגונה, לדוגמה: עובד או ממונה הנוגע בעובדת לשם גירוי מיני או החושף את עצמו בפניה, בלא הסכמתה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני אף שהאדם שאליו מופנות ההצעות הראה שאינו מעוניין בהן.

 

ואולם אין צורך להראות אי הסכמה במקרים האלה ניצול של יחסי מרות בעבודה. לדוגמה, מנהל המנצל יחסי מרות כלפי מזכירתו.

 

ניצול של יחסי מרות, תלות, חינוך או טיפול בקטין, בחסר ישע או במטופל: לדוגמה עובד המנצל יחסי מרות או חינוך כלפי חניך; עובד במעון המנצל יחסי תלות של מטופל התייחסויות חוזרות למיניותו של אדם, אף שהאדם שאליו מופנות ההתייחסויות הראה שאינו מעוניין בהן.

 

לדוגמה, התייחסות חוזרת לפן המיני במראהו של אדם, למרות הבהרותיו שהדבר מפריע לו.

 

התייחסות מבזה או משפילה למינו או לנטייתו המינית של אדם בין אם הוא הראה שהדבר מפריע לו ובין אם לאו.

 

מטרת החוק למניעת הטרדה מינית הינה לאסור הטרדה מינית כדי להגן על כבודו של אדם, על חירותו ועל פרטיותו, וכדי לקדם שוויון בין המינים.

 

מסגרת יחסי עבודה משמעה מקום העבודה, מקום אחר שבו מתנהלת פעילות מטעם המעביד, תוך כדי העבודה, או תוך ניצול מרות ביחסי העבודה בכל מקום שהוא הטרדה מינית והתנכלות, הכלל הוא כי לא יטריד אדם מינית את זולתו ולא יתנכל לו.

 

הטרדה מינית היא כל אחד ממעשים אלה: סחיטה באיומים, כאשר המעשה שהאדם נדרש לעשותו הוא בעל אופי מיני מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעוניין בהצעות אמורות התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעוניין בהתייחסויות האמורות התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לקטין או לחסר ישע מי שמחמת גילו מחלתו או מוגבלותו הגופנית או הנפשית ליקויו השכלי או מכל סיבה אחרת, אינו יכול לדאוג לצרכי מחייתו


לבריאותו או לשלומו, תוך ניצול יחסי מרות, תלות, חינוך או טיפול, ואם טרם מלאו לקטין 15 שנים גם בלא ניצול יחסים, בתנאי שהמטריד אינו קטין למטופל, במסגרת טיפול נפשי, בריאותי, רפואי או פארה-רפואי, תוך ניצול תלות של המטופל במטפל לעובד במסגרת יחסי עבודה מקום העבודה, מקום אחר שבו מתנהלת פעילות מטעם המעביד תוך כדי העבודה, או תוך ניצול מרות ביחסי העבודה בכל מקום שהוא ולאדם בשירות במסגרת שירות – תוך ניצול מרות ביחסי עבודה או בשירות תוך ניצול יחסי מרות בלימודים לתלמיד או לסטודנט, הלומד במוסד המקנה השכלה עיונית דתית או מקצועית לבוגרים, תוך ניצול יחסי מרות בלימודים למשתקם, כהגדרתו בחוק זכויות לאנשים עם מוגבלות המועסקים כמשתקמים.

 

במסגרת תעסוקה - תוך ניצול יחסי מרות בתעסוקה או תוך כדי ניצול תלות לאדם, תוך ניצול יחסי מרות או תלות, במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת או של מי שמתחזה לכהן דת, או של אדם הידוע או המציג את עצמו כבעל סגולות רוחניות מיוחדות התנכלות היא פגיעה מכל סוג שהיא, לרבות פגיעה שמקורה בהטרדה מינית, או בתלונה או בתביעה, שהוגשו על הטרדה מינית.

 

הוראות החוק למניעת הטרדה מינית יחולו, בשינויים המחויבים ולפי העניין, גם על מי שמעסיק בפועל אדם באמצעות קבלן כוח אדם, ועל אדם המועסק .