על מנת למשוך אותנו לחוג לקוחותיהן חלק מהחברות מוכרות לנו כי הן הגדולות והוותיקות בארץ וחלקן האחר מוכר לנו שירות לקוחות ברמה גבוהה ופוליסה בהתאמה אישית. כך פועלת חברת הביטוח AIG שלאחרונה יצאה במסע פרסום תחת הסלוגן: "אתה לא כמו כולם אז למה שתשלם כמו כולם", אולם משפחת לוי נוכחה לדעת כי מילים לחוד ומעשים לחוד, והיא נאלצה לעבור דרך תלאות עד אשר AIG תעמוד בהתחייבויות שנטלה על עצמה.


באחד הימים נתגלתה דליפת מים בבית משפחת לוי. "מזל" חשבה לעצמה בעלת הבית, הרי שהיא לא לקחה סיכון וביטחה את ביתה כנגד נזקי מים בחברת ביטוח עם שירות בהתאמה אישית הטוב ביותר. משפחת לוי פנתה ל- AIG וזו שלחה את אנשי חברת "שחר" לבחינת מצב הדירה. אנשי "שחר" הגיעו מס' פעמים לבית משפחת לוי ומצאו רטיבויות רבות בכל חלקי הבית וגילו כי מקור הבעיה היה צינור מים קרים המוביל למטבח נוסף אשר שימש את המשפחה (שהייתה משפחה חרדית) כמטבח חלבי. AIG מינתה גם שמאי מטעמה לבחינת הנזקים וזה מצא כי הנזקים בדירה מסתכמים בסך כולל של כ- 69,000 ₪ וכי יש לשכן את משפחת לוי בדירה חלופית בתקופת השיפוץ.

 

חברת הביטוח נהגה בחוסר תום לב


משפחת לוי שלא הייתה יכולה לסבול יותר ולהמשיך להתגורר בדירתם הרטובה, מצאה לעצמה דיור חלופי שם התגוררה במשך כחודש ימים ומתוך תקווה כי לכשיחזרו לביתם לא יישאר זכר לפיצוץ בצנרת. בניגוד למצופה AIG לא עמדה בהתחייבויותיה וערכה תיקון שטחי בלבד בסיומו לא ניתן היה לעשות שימוש במטבח החלבי (מאחר וצינור המים הקרים שהתפוצץ נסתם), מס' מרצפות שהוצאו לא הוחזר, מצע החול מתחת למרצפות נותר רטוב ועוד כהנה וכהנה תקלות שלא סודרו. בלית ברירה הגישה משפחת לוי תביעה כספית לבית משפט השלום בתל אביב.


AIG טענה להגנתה, בין השאר, כי משפחת לוי לא שיתפה עימם פעולה לצורך תיקון הבית וכי ממילא לא ניתן לדרוש פיצוי כספי שכן בהתאם לתנאיי הפוליסה, לחברת הביטוח האפשרות לבחור אם היא מתקנת את הדירה בעצמה או מפצה את משפחת לוי בהתאם לגובה הנזק. מנגד משפחת לוי שטחה בפני בית המשפט את דרך התלאות שנאלצה לעבור עקב התנהלותה חסרת תום הלב של AIG. כך הובהר כי טענותיה של AIG הינן טענות סרק וכי משפחת לוי נאותה גם נאותה לשתף פעולה ועובדה שהיא יצאה מביתה, אולם עדיין לא נעשה תיקון מלא. אם לא די בכך הרי שמשפחת לוי נאלצה להתמודד עם דירה שרצפתה רטובה בצורה תמידית, מחסור בבלטות, צמחיה שמבצבצת מבעד לאריחים, וכל זאת למרות פניותיהם החוזרות והנשנות ל- AIG.


לאור הראיות שהוצגו בפניו בית המשפט השתכנע כי AIG נהגה "בחוסר תום לב מובהק ואף הגדילה לעשות, כאשר ברשלנות גרמה להחמרת המצב בדירה". התוצאה הייתה ש- AIG חויבה לשלם למשפחת לוי פיצוי בסך של כ- 110,000 ₪ בגין תיקון הדירה (כאשר הערכת השמאי מטעם AIG עמדה על סך של כ- 69,000 ₪) בתוספת שכר טרחת עו"ד בשיעור של 25%, הפרשי ריבית והצמדה וכן תשלום נוסף בגין הוצאות משפט בגובה של 50,000 ₪ נוספים! וזהו המקום להדגיש כי המדובר בפסיקה מבורכת הממחישה לכל כי גם אם מדובר בתאגיד המגלגל מיליונים – התחייבויות יש לקיים.