לא כל חתונה מסתיימת בפתגם המוכר מאגדות הילדים 'באושר ועושר עד עצם היום הזה', ולא פעם בני הזוג מגיעים להחלטה שעדיף להיפרד מאשר להמשיך יחד. אם וכאשר בני הזוג החליטו בינם לבין עצמם על פירוק חיי הנישואין ו/או הקשר הזוגי מסיבותיהם אשר יהיו, מומלץ לצדדים לעשות ככל שביכולתם על מנת לסיים את פרק זה של חייהם המשותפים בדרך הכי קלה ופשוטה להם ולילדיהם, בהסכמה ככל הניתן, בכל התחומים הקשורים לחייהם המשותפים.

גירושין מלאים באמוציות ולרוב מסתיימים בדרך לא נעימה. שכן, גירושין הם למעשה ההבנה וההכרה בין בני הזוג, שהם אינם רואים את החיים יחדיו עין בעין ויש ביניהם מחלוקות שונות ורבות, שאינן ניתנות לפשרה ואינן מאפשרות המשך חיים משותפים. השיא של המחלוקות הוא ההבנה שלא ניתן יותר להמשיך לחיות יחדיו את החיים המשותפים וזה מצריך לפרק את הנישואין.

על פי רוב החלטה נעשית על ידי אחד מהצדדים, המגיע למסקנה כי יש לפרק את הנישואין. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם בני הזוג מחליטים יחד למצוא דרך לסיים את הסכסוך ואת החיים המשותפים בצורה נאותה ומכובדת, ועל מנת שהחלטה זו תצא לפועל יש צורך בעורך דין שידע להביא את ההסכמות של שני הצדדים במסמך כתוב, בצורה הנכונה והטובה ביותר, אשר לא תביא את הצדדים גם בעתיד להתדיין ביניהם בערכאות משפטיות ואשר יפתור את כל סכסוכיהם (בהווה ובעתיד) למצב של הסכמה תמידית בין בי הזוג.

היתרונות בגירושין בהסכמה


בראש ובראשונה הילדים – לילדים כל נושא הגירושין או הפרידה של הוריהם הוא ללא ספק טראומתי מאין כמותו. הילדים הם הנפגעים העיקריים מהמהלך של ההורים, ולכן גירושין בצורה מכובדת יקלו בסופו של יום על הילדים באופן בלתי מבוטל.

כסף – חסכון של הרבה מאוד כסף, התבצרות של מי מהצדדים בעמדתו ללא כל התחשבות ויחס כלפי הצד השני, תגרור אחריה מאבקים משפטיים מרובים ודיונים אין סופיים בבית הדין הרבני ו/או בבית המשפט לענייני משפחה, שלמעשה הם דיי מיותרים. התנהלות זו תגרור אחריה הוצאות מיותרות לצדדים.

זמן – בגירושין בהסכמה נחסך המון זמן מיותר, ככל שהליך הגירושים יגיע לסופו בצורה מהירה יותר כך יוכלו שני הצדדים להשתחרר מהקושי הרב הכרוך בהליך, ויוכלו לפתוח בחיים חדשים.

אמוציות – בגירושין בהסכמה, אמנם הרגשות פועלים בצורה ניכרת וגבוהה, אך לא כמו במסגרת הליכים משפטיים, בהם הצדדים מגיעים למצבים בהם נדרשים צווי הגנה וצווים למניעת אלימות במשפחה.

כותב הכתבה הוא עו"ד ארז חיימי, המתמחה בדיני משפחה ומייעץ באתר פרקליטים.