
שלום רב, טסנו לבנגקוק דרך אדיס אבבה (בחברת אתיופיאן איירליינס שיש לה סניף בישראל) . כשהיינו באדיס אבבה עודכנו שיהיה עיכוב של כ-6 שעות בטיסת ההמשך לבנגקוק. כתוצאה מכך, פספסנו טיסת המשך פנימית בתוך תאילנד שהוזמנה מראש (בחברה אחרת) וכן הפסדנו לילה בבית מלון (ששולם מראש) ביעד שאליו היינו אמורים להגיע וכמובן הפסדנו יום טיול באותו יעד. עוד כשקיבלנו את הודעת העיכוב באדיס אבבה הזמנו כרטיסים חדשים לטיסת המשך אחרת.כשנחתנו בבנגקוק, אתיופיאן איירליינס התעקשו להזמין לנו בעצמם טיסת המשך במקום זאת שלא הגענו אליה (אבל ,כאמור, כבר הזמנו כרטיסים)- והם הסבו את הכרטיסים החדשים שהזמנו לטיסה אחרת והנציג שלהם אמר שנקבל פיצוי בהמשך. כמו כן הם הלינו אותנו במלון סמוך לשדה התעופה. בשורה תחתונה - הם לא העבירו לנו פיצוי .למעשה אנחנו שילמנו על טיסת ההמשך החדשה וכן פספסנו בית מלון שהוזמן מראש ביעד אליו היינו אמורים להגיע. האם קיימת לנו זכאות לפיצוי ?- ידוע לי שלפי החוק מכיוון שזה עיכוב של פחות מ-8 שעות זה לכאורה לא מחייב פיצוי אוטומטי, אבל ! יש סעיף בחוק בקובע שהחוק לא מונע לתבוע פיצוי כשלעצמו בהתאם לכל חוק..ובמקרה שלנו יש לנו בהחלט נזק מוכח. בתודה
שלום רב. אכן לפי חוק שירותי תעופה לא תהיו זכאים לעניות דעתי במקרה זה לקבלת פיצוי כספי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יעקב היקר שלום, הן סעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה והן בפסיקה הענפה בנושא נקבע כי תקלה טכנית במטוס עשויה להיחשב נסיבה מיוחדת שאינה בשליטת מפעילת הטיסה או למארגן ועשויה להעניק להם פטור מתשלום פיצוי...
המשך תשובה