רציתי לברר , מהי חומרת הענישה בעבירה זו? האם יש סיכוי לקבל מאסר בפועל? לא קיבלתי הודעה על הפסילה, זה משנה משהו?

הראל שלום רב,
עבירת נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירה חמורה שכן היא נתפסת לא רק כסיכון בטיחותי לנהג ולעוברי הדרך אלא גם כזלזול בשלטון החוק ובהחלטות בית המשפט.
# חומרת הענישה והסיכוי למאסר בפועל -
בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר משמעותית בעבירה של נהיגה בזמן פסילה כאשר רף הענישה יכול לכלול גם עונש מאסר (בין אם מאחורי סורג ובריח ובין אם בדרך של עבודות שירות), פסילה ממושכת של רישיון הנהיגה למשך שנים, קנסות כספיים גבוהים.
כל מקרה נבחן לגופו בהתאם לנסיבות המקרה, הנסיבות האישיות והמשפחתיות וכן ובעיקר ניתן משקל לוותק הנהיגה ולעבר התעבורתי והפלילי של הנהג.
# סוגיית אי-קבלת ההודעה על הפסילה -
הטענה כי "לא התקבלה הודעה על הפסילה" היא טענת הגנה משמעותית, אך יש לבסס אותה מבחינה ראייתית ומשפטית.
בעיקרון על התביעה להוכיח כי הנהג היה מודע לפסילת הרישיון. אם יוכח כי הפסילה הוטלה בהיעדר הנהג ומבלי שהיה מודע לעונש זה, הדבר עשוי להוביל לזיכוי, לביטול גזר הדין או להקלה בעונש.
מזמין אותך לפנות בכל שאלה נוספת.
בברכה,
שי שקד, עו"ד
---
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דויד שלום רב, שוחחנו טלפונית וקיבלת מענה לפנייתך. הנך מוזמן ליצור קשר עימי בכל שאלה נוספת. בברכה, שי שקד, עו"ד...
המשך תשובה