דירת הורי רשומה על שמי. אני מעוניין להעביר את בעלות הדירה על שם אחיי. בבעלותו של כל אחד מאחיי דירה. מה העלויות הכרוכות בהעברת בעלות (טאבו מיסים וכו')?
העלויות:
אחיך ישאו במס רכישה בשיעור 1/3 מהמס "הרגיל" לפי שווי הדירה במכירה בשוק החופשי. מאחר ויש ברשותם דירה הם בוודאות ישלמו מס השאלה הינה רק "כמה".
אתה אמור לשאת במס שבח (אין פטור בהעברה ללא תמורה בין אחים אא"כ הדירה המועברת נתקבלה אצל המעביר במתנה או בירושה) אבל יכול לבקש פטור (תלוי במס' גורמים).
עלות העברה בטאבו הינה שולית ברמת העשרות ₪.
שכ"ט עו"ד.
הכל בהנחה שמדובר בדירה "רגילה" בלי הפתעות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רחל שלום, בהעברה ללא תמורה בין קרובים עשוי להיות פטור ממס שבח למעביר וחבות של 1/3 מס רכישה לנעבר. על מנת להשיב לשאלתך בקשר לתכנון נכון ספציפי, את מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכוונה פרטנית. בברכה, דניא...
המשך תשובה