שלום רב, לפני כעשור קיבלתי בירושה חצי דירה בעקבות מות אימי ולפני הקמת התא המשפחתי.כיום מתגורר בדירה אבי. ברשותי וברשות אישתי דירת מגורים יחידה על שמנו (חצי לכל אחד). כיום אנו שוקלים לעבור דירה. האם מס הרכישה שנשלם הוא מלא? חצי פטור? כבעלי דירה יחידה? האם ניתן להעביר לאב חזרה את החצי ללא תמורה? תודה מראש
תומר שלום
להלן התשובות לשאלות על פי סידרן:
סביר להניח כי תוכלו לקבל מחצית הפטור.
ניתן להעביר לאב את הדירה במתנה בכפוף למיסוי הרלוונטי שיחול.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום רב. 1. מס רכישה יהיה 1/3 מ-8%. 2. ניתן לבצע העברה לילדייך הבגירים ואם זו דירתם היחידה אז מס הרכישה יהיה לפי דירה יחידה 3. העברת דירה לקטין דורשת את אישור בית המשפט, כנראה לא תהיה אפשרית...
המשך תשובה