יש לי דירה במתחם שעומד לעבור פינוי בינוי בחיפה. היזם מציע לי בתמורה לדירתי שתיהרס - דירה חלופית מסוימת ללא תמורה נוספת (זה מה שמציעים לרוב הדיירים) : הצעה נוספת של היזם והקבלן: שאקבל דירה חלופית אחרת ( קצת יותר טובה) - בתוספת תשלום של כ100 אלף ש"ח. כלומר שאשלם לו 100 אלף ש"ח תוספת עבור שדרוג הדירה. האם עבור תוספת ה100 אלף ש"ח: אאלץ לשלם מס שבח או מס רכישה? או שמכיוון שהעסקה היא במסגרת פינוי בינוי- אני פטורה ?. תודה, אביבית מחיפה
הנושא מורכב ודורש יעוץ אישי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב. הנושאים שציינת מחייבים בדיקה פרטנית של המקרה בטרם ביצוע עסקה במקרקעין. נציין כי בעת ההעברה ללא תמורה יחול מס שבח של דירה נוספת בהקלה של 1/3. במקרה של רכישה יחול מס רכישה מלא של דירה ...
המשך תשובה