שלום, אנו בני זוג, לא נשואים, ובבעלותנו דירה. ברצוננו ליצור הפרדה כלכלית, כך שהבעלות על הדירה תועבר לבת הזוג, ובן הזוג ירכוש לעצמו דירה נפרדת. בכוונתנו להמשיך להתגורר בדירה הקיימת. שווי הדירות זהה פחות או יותר ובכוונתנו להתחשבן בינינו ללא התערבות חיצונית. מבחינת המיסוי ועלות החוזה- האם עדיף לנו לבצע העברה ללא תמורה, עסקת מכר רגילה, העברה במסגרת "גירושין", או כל דרך אחרת ? כמה אמורה לעלות עסקה כזו בערך אצל עו"ד, והאם ניתן לבצעה ללא עו"ד ? תודה רבה.
ניתן לבצע כל פעולה ללא עורך דין. לא בטוח שתוצאות הפעולה יהיו משביעות רצון.
בכדי לבחור את הדרך הנכונה לתכנון המס עליכם לקבל יעוץ מס ממשרד המתמחה בכך. לא ניתן ללמוד את התורה כולה על רגל אחת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אורית שלום. במקרה בו החזקה בנכס היא פחות מ-50% שהתקבל בירושה, ניתן לרכוש עם מדרגות מס רכישה של דירה יחידה. יש תנאים נוספים שצריך לבדוק. אושר אלקיים, עו"ד (כלכלן)...
המשך תשובה