הייי, אם רכשתי דירה שנרשמה על העסק, על החברה שלי כעצמאי - יש הרי מס רכישה (6 או 8 אחוז כיום?), מס שבח או מס חברות, והשאלה היא מע"מ - כאשר אני אמכור אותה בעתיד אצטרך לשלם על זה מע"מ? כלומר אם קניתי ב600 ואמכור עוד כמה שנים ב800 אלף - אצטרך לשלם 18% שזה 144,000 ש"ח מע"מ??? נשמע לי מטורף... מה המיסוי של נדל"ן כחברה?
חברה חייבת במיסוי על כל הכנסותיה. אם מכרה דירת מגורים, היא חייבת בכל המיסים החלים על חברה כאילו מכרה כל נכס או רכוש אחר. מאידך, לחברה יתרונות רבים על פני היחיד בנושאי קיזוז מיסים וניהול המס כך שרצוי לנצל את היתרונות הללו. דירת המגורים עלולה להחשב מעין מלאי עיסקי לחברה ולכן תהיה חייבת במלוא המיסוי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסף לוי שלום רב. במעבר בין מסחר לדירה אתה עשוי להיות זכאי לפטור מס שבח ליניארי שיחול עד לשנת 2014, ומדרגת מס שבח של 25%. במקרים מסוימים הסכום יכול להיות בין עשרות אלפי למיליוני שקלים - תלוי בשו...
המשך תשובה