שלום רב אנחנו שני אחים אשר קיבלנו בירושה בחלקים שווים את בית הורינו, הבית הוא בית צמוד קרקע המצוי על חלקה אשר היא בבעלות קק"ל בניהול רמ"י. החלקה נמצאת בחכירה ראשית של אגודה שיתופית (בדומה למושב) ובחכירת משנה של ההורים ז"ל. עפ"י חוזי החכירה הן הראשי והן המשני והן עפ"י תקנון האגודה, רשאי רק בן ממשיך אחד לרשת את הנכס. כדי להוציא אל הפועל את האמור בן אחד המעוניין להיות הבן הממשיך, מבקש לרכוש במסגרת פירוק וחלוקת עיזבון לרכוש את חלקו של הבן השני. אני מבקש לדעת האם מתקיים במקרה המתואר עסקת מכר רגילה? האם חלים מיסים על עסקה המתוארת? אם כן? אילו מיסים חלים? מודה על תשובתך אמנון
תשובתי תלויה במידע נוס. האם ההעברה תהיה בתמורה? ללא תמורה?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
העברה בתמורה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

משה שלום. מבחינת רשות המיסים הורשה אינה חייבת במס, אלא אם שולם כסף מחוץ לעיזבון (למשל קונים את החלק של האחים או מעבירים כסף בסמיכות לכך), או במקרים חריגים אחרים. בברכה, עו"ד אושר אלקיים...
המשך תשובה