שלום, מספר שאלות על מס לדירה שלישית: 1. עבור מי שמשלם כיום מס במסלול 10%, האם המס החדש מחליף את הקיים או מתווסף אליו? 2. אם אחת מ-3 הדירות נמצאת בתהליך תמ"א, היא נחשבת כדירה בבעלותי? 3. יש תנאים שבהם ההכנסה מהדירה נחשבת כהכנסה מעסק, שפוטרת מהמס? 4. נניח שיש לי 3 דירות שכ"א בשווי 1500000, ואני רוכש דירה רביעית בפריפריה בסכום של 350000 ש"ח, האם המס יחושב על הדירה הזולה ביותר? 5. מה נוהל הפקדת התמורה ממכירת הדירה בקופ"ג פטורה ממס רווח הון? תודה.
יהיה לא רציני ולא מקצועי להשיב כרגע על כל השאלות שהן שאלות מצויינות כאשר התיקון טרם אושר סופית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אתי שלום רב. עקרונות מיסוי התא המשפחתי משתנים בהתאם לנסיבות המקרה. המקרה שלך מעט בעייתי, כי עשיתם "ערבוב" של הזכויות והחובות (מה שנקרא בשפה המקצועית - "הפרדה רכושית בפועל") על אף הסכם הממון. ...
המשך תשובה