בוקר טוב, יש ברשותי דירה קטנה. אני מעוניין לתת אותה במתנה לשכן שלי. האם במקרה ואני אתן ל אז וא יצטרך לשלם עליה מס רכישה של שליש? אשמח לדעת
בהנחה שהשכן שלך אינו קרובך - המדובר בעסקה רגילה לכל דבר ובמקרה כזה לא רק שהוא יחויב במס רכישה מלא (אלא אם זו תהא דירתו הראשונה) אלא שגם אתה תחויב במס שבח לפי שווי מלא כאילו מדובר במכירה רגילה (אם זו דירתך היחידה - תהיה פטור ממס שבח)
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דניאלה שלום רב. היות ויש זכויות בניה נוספות, יש לשלם היטל השבחה בעת מימוש הזכויות, ועל כן עשוי לחול מס שבח. לעניין הסכמת השכנים - עצם ההסכמה לא מחייב תשלום מס שבח, אבל יש לבחון זאת בהתאם למסמכי ...
המשך תשובה