שלום רב, ברצוני לוודא כי איני חייב במס שבח. רכשתי דירה בחודש 07.17 על פי הסכם מכר מאותו תאריך. בהסכם המכר נקבע כי העברת הזכויות בטאבו תתבצע בחודש 02.18 בכפוף להעברת התשלום האחרון וכך היה. על מנת להשתמש בפטור ממס שבח מאחר ומדובר בדירה יחידה, עליי להמתין 18 חודשים כבעל זכויות בדירה. להלן שאלותיי: 1. ממתי מתחילים לספור 18 חודשים? מיום הרכישה על פי הסכם המכר או מיום העברת בזכויות בטאבו? 2. איך אני יודע אם לא היה רווח בתקופה בה הדירה הייתה בבעלותי? האם אני בעצם ״משתמש/מנצל״ בפטור לחינם כשאין רווח ובעצם מפסיד את הזכות לפטור בעתיד? תודה רבה.
1. הפטור דורש 18 חודשי מגורים.
2. מאחר ומס השבח חל בעת מכירה, סכום המכירה מגלם את השבח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דנית שלום רב. במתנה בין קרובי משפחה, המעביר (האח הנותן) זוכה לפטור ממס שבח אם הדירה הייתה דירתו היחידה, אך המקבל (האח המקבל) יורש את בסיס העלות המקורי. כלומר, בסיס העלות נשאר מחיר הרכישה המקורי של ...
המשך תשובה