שלום רב, 1. שילמתי לאחרונה היטל השבחה בגין מרתף שבניתי. אשמח לדעת האם עצם תשלום היטל ההשבחה מאפשר לי להתקזז מול הפסדים בני"ע שנצברו באותה שנה (או שניתן להתקזז רק במועד מכירת הנכס - ולאחר תשלום מס שבח). 2. שטח האדמה עליו אני בונה התקבל במתנה. שילמתי כמקובל 1/3 ממס הרכישה (=2%). ואני תוהה: אם זו דירה יחידה שלי (אני גר היום בשכירות)- למה אני צריך בכלל לשלם מס רכישה? תודה
שלום רב,
שאלתך אינה ברורה לי.
אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואנסה לסייע.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב. על פי הנתונים שצוינו אחותך, ככל הנראה, תהא זכאית לפטור ממס שבח בעת מכירת הדירה. יחד עם זאת יש לוודא זאת באמצעות בדיקה פרטנית. מוזמנת לפנות למשרדנו ונשמח לסייע בבדיקת המקרה. בהצלחה...
המשך תשובה