בהמשך לתשובתך לשאלתי הקודמת: קודם כל תודה על תשובתך. כתבת שיהיה עלינו לשלם מס רכישה על דירה שניה. האם נכון שבגלל שברשות בעלי 1/3 של בית שהועבר מאביו על שמו (2/3 על שם האחים), נצטרך לשלם רק 1/3 מסכום מס הרכישה על דירה שניה (שזה יוצא פחות מאשר מס רכישה על דירה יחידה? אם אנחנו רושמים את דירתנו על שם בננו הנכה ומשתמשים בזכות ההנחה שלו בגין נכות (שידוע לי שהיא ניתנת רק פעמיים בחיים), האם יש באפשרותנו לבחור להשתמש בזכות זו ואז האם נכון שלא נצטרך מס על הדירה השניה? תודה רבה!
מס הרכישה לא יהיה על שליש אלא על מלוא שווי הדירה
אם ביתכם תקנה את הדירה תוכלו לקבל פטור ממס רכישה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב אלי. תכנון המס שיחול בעסקה הוא חשוב במיוחד. אציין כי בעלות מתחת ל-1/3 של דירה לא אמור (בתנאים מסוימים) לשנות את מס השבח שיכול בעית מכירת דירה יחידה. מומלץ לבצע בדיקה פרטנית על מנת להי...
המשך תשובה