ההורים שלי עומדים למכור דירה שרכשו בשנת 1986 בסכום של 700,000 ש"ח ואמרו להם שהם יצטרכו לשלם מס של 60000 ש"ח! כיוון שהיה להם רווח של 200,000 ש"ח מאז הקניה (הסכום שקנו ב- 1986 שווה היום עם הצמדה לחצי מליון שח), האם זה הגיוני? זה לא סכום גבוה מאוד? מסתבר שהם לא זכאים לפטור כי הם מכרו דירה אחרת לפני שנתיים ולא יכולים להשתמש בפטור אחר (כך אמר להם עורך הדין).
כדי לערוך חישוב מס צריך נתונים:
תאריך ושווי רכישה
שווי מכירה
הוצאות מותרות בניכוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דנה שלום רב במקרה של השכרה ושכירות - יש פטור עד 7,000 ש"ח ומעל חל מס בגין דמי השכירות. המס שאמור לחול הוא שולי ולא גבוה. בנוגע להעברת חלק מדירה במתנה, יש לבחון את מהות ההעברה והאם רצוי וניתן להע...
המשך תשובה