שלום רב, אני פרסמתי מודעה למכירת דירה ביד 2. פנתה אלי מתווכת והביאה לקוח שלה לראות את הדירה. כאשר הלקוח אמר שהוא מעוניין בדירה היא אמרה לי טלפונית את המחיר אותו הוא מבקש לשלם ואת העובדה שהיא גובה מכל אחד מאיתנו 1% עמלה + מע"מ. האם אני מחוייבת לשלם לה דמי תיווך למרות שאני לא הזמנתי את שירותיה ולא חתמתי על שום טופס איתה? האם אני יכולה לבקש מהקונה תוספת למחיר הדירה על-מנת לקבל את הסכום שאני רוצה + דמי התיווך?

החוק ברור מאוד: ללא טופס חתום, המתווך אינו זכאי לדמי תיווך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

כמובן שיש לבחון את הדירה ואת אופן רישומה, ובמיוחד את מצבה הפיזי, שכן הכונס לא מכיר את הדירה והיא נמכרת "כפי שהיא". בד"כ גם לא ניתן לטעון כלפי הכונס ל "פגם נסתר" שכן הכונס, באמת ובתמים, לא מודע למצבה ה...
המשך תשובה