היי, רכשתי דירה מקבלן, ולאחר איחור של כמה חודשים, הגיע המועד המיוחל, ולפי טענת הקבלן מועד המסירה קרוב מתמיד, ולפיכך ביקש לזמן אותנו בכדי לבצע גמר חשבון (למרות שזה בוצע לפני כמה חודשים, נותרו הפרשים, על פיצוי, של המסירה), ולמסור ערבויות לעורך דין מטעמו, שניתנו, אשמח להבין: א. האם זה תקין ומקובל שהקבלן מבקש למסור את הערבויות לפני מועד המסירה ולפני טופס 4. ב. איך בדיוק אני מוגן כאשר אמסור לעורך דין את הערבויות הללו. יש לציין שבחוזה שנחתם מול הקבלן ,ישנם 2 תנאים. להחזרת הערביות "א. נמסרה החזקה בדירה לקונים ,נרשמה הערת אזהרה... ב. הקונים הפרו את התחייבויותיהם..". 2 התנאים הללו לא התקיימו. אשמח לעזרתכם, תודה

הנושא די סבוך מבחינה משפטית, ולכאורה יש בעיה בהחזרת ערבויות המכר , לפני שפקעו.
מבחינה פרקטית- יש לבדוק את החוזה והוראותיו - ברור שלא ניתן לדרוש ממך כיום דרישות העומדות בניגוד לחוזה שנחתם.
אם לפי החוזה עליך למסור את הערבויות - צריך לבדוק מה המנגנון שמגן עליך , במידה והיה צורך במימוש. מכל מקום , אלה שאלות שהיה כדאי לטפל בהן לפני חתימת החוזה, וזה מורכב יותר, לאחר שהחוזה כבר נחתם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

כשקונים שליש דירה , ובבעלותך דירת מגורים שאתה לא מתכוון למכור אותה תוך המועדים הקבועים בחוק , אז יהיה חיוב במס רכישה מלא, ובמכירה יהיה חיוב במס שבח....
המשך תשובה