לפני כ5 חודשים מכרתי את הדירה וכעת חודש לפני מועד המסירה התגלה ליקוי בבנין שלא היה בעת המכירה. בחוזה המכירה לא כתוב כלום על מה יקרה במצב של ליקוי בבניין אלה רק ליקויים בדירה עצמה. מי צריך לשלם על תיקון הליקוי? תודה

כמובן שלא ניתן לענות תשובה מוחלטת , בלי לעיין בהוראות החוזה.
באופן כללי ניתן להגיד כי רוב החוזים קובעים שכל תשלום שעילתו לפני מסירת הממכר יחול על המוכר, וכל תשלום שעילתו לאחר מסירת הממכר יחול על הקונה .
לפי זה- תשלום עבור תיקון נזק שאירע לפני מסירת החזקה לקונה, אמור לחול על המוכר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

הסכמי התיווך מחייבים את המוכר בתשלום, במידה ומכר את הדירה, כך שאם לא תמכור את הדירה, ממילא לא תצטרך לשלם. מאידך , הסכם התיווך, ככל הסכם, דורש תום לב, ויש טעם לפגם בכך, שהמוכר הפוטנציאלי ,גורם למתווך ...
המשך תשובה