מכרתי דירה בתל אביב וקיבלתי דרישה מהקונה להמציא אישור מהעירייה על היעדר חריגות בנייה. בבדיקה שערכתי גיליתי שיש חריגת בנייה קטנה - סגירת מרפסת שנעשתה ע"י הדיירים הקודמים לפני כ-20 שנה. האם אני חייב להמציא את האישור? האם אפשר לחתום על ההסכם בלעדיו? מה ההשלכות של מכירת הדירה עם חריגת בנייה קיימת?

מבחינת חוק, אם הערייה תוציא לך בסיום ההליך אישור העדר חובות להעברה בטאבו , אז הקונה יוכל להעביר הדירה על שמו ללא בעיה .
לכן אם החריגה לא מונעת הוצאת אישור כזה, אז לכאורה ניתן לבצע את העסקה על אף החריגה .
מצד שני , יש לבדוק את הצהרות המוכר בחוזה ולראות שאתה לא מבצע הפרה, בעצם מכירת הדירה עם חריגת הבנייה .
כמובן שניתן להתאים את החוזה למצב העובדתי ולהסיר את הסיכונים מצד המוכר.
ניתן לפנות אלי גם בטלפון המופיע באתר או בלשונית " ייעוץ אישי".
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

המקובל הוא לראות את מועד הוצאת טופס 4, כמועד שבו הדירה "היתה לדירת מגורים" ,כמובנו של מושג זה בחוק מס שבח. כמובן שמדובר על תשובה כללית, ויש לבדוק כל מקרה לגופו....
המשך תשובה