שלום, רציתי לדעת האם זה נכון שניתן להתנות תשלומי ארנונה במתן שירותים ע"י הרשות?
הארנונה היא "מס" במהותה (להבדיל מאגרה) והיא מוטלת ללא זיקה ישירה לשירות הניתן ומבלי שהעירייה נותנת כנגדה כל תמורה ישירה. התמורה שמספקת הרשות היא עקיפה והתמורה איננה ביחס לסכום המס שמשלמים הנישומים. עם זאת, מטרת הארנונה היא לאפשר לרשות המקומית לספק לתושבים מכלול של שירותים אותם היא חייבת לספק על פי דין, מכאן שהרשות חייבת לספק לכל תושביה שירותים עירוניים, בכללם גם לכאלה המסרבים לשלם ארנונה. בתי המשפט כבר קבעו כי לא ניתן להתנות תשלום ארנונה בשירות כזה או אחר של הרשות ואי-מתן שירות אינו הצדקה להפסקת תשלום הארנונה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

1. ראשית יש לוודא שהרשות לא חייבה בעבר פרגולות שאינן עם קירוי אטום והחלה לחיייב רק בגלל הוספת הסנטף 2. הכוונה באחסנה היא שימוש כמחסן ולא הצבת ספה ושולחן כמו שעושים על גג או מרפסת. וכמובן לא כל כסא ...
המשך תשובה