עובדת לשעבר במועדון הכדורגל מכבי תל אביב טוענת כי פוטרה מתפקידה כמאמנת קבוצות ילדים במועדון, לאחר שהתלוננה במשטרה נגד עובד אחר במועדון, שביצע בה מעשים מגונים.

בכתב תביעה שהגישה השבוע לבית הדין לעבודה בתל אביב טוענת העובדת באמצעות עורכת דינה, גילה יודייקין, כי פוטרה מהעבודה באוגוסט 2004 בטלפון, סמוך לתחילת עונת הכדורגל, מבלי שקיבלה את זכויותיה, זאת בזמן שהעובד המטריד, שהורשע בהמשך ונשלח לשנתיים מאסר בגין ביצוע מעשה מגונה בכוח, המשיך לעבוד בקבוצה.

"התנהלות הנתבע (הכוונה למועדון - נ.ק) בקשר לפיטוריה של התובעת מעבודתה מהולה בחוסר תום לב משווע, תוך הצגת מצג שווא, הטעייתה והפלייתה החמורה והמוחלטת של התובעת במקום עבודתה והכול על רקע היותה אשה במקום עבודה, כשבעל כורחה עברה אירוע מצער וטראומטי שהשלכותיו ניכרים בה עד היום", נכתב בכתב התביעה. ממועדון הכדורגל מכבי תל אביב נמסר בתגובה כי מדובר בפרשה שהתרחשה לפני חילופי הבעלים וההנהלה הנוכחיים במועדון וכי ההנהלה הנוכחית לא היתה מעורבת ולא הכירה את העובדת ואת העובד המטריד לכאורה.

לפי כתב התביעה, העובדת הועסקה במשך כשנה במועדון ואימנה שלוש קבוצות ילדים. באותה תקופה, נטען בכתב התביעה, זכתה לשבחים רבים על תפקודה והובילה את אחת הקבוצות לזכייה באליפות בליגה שלה. בנוסף, מצוין בכתב התביעה, כי במסגרת מפגש מאמנים לתחילת עונה שהתקיים, בסמוך לתום אותה שנת פעילות היא הוכרזה כמאמנת בקבוצות הילדים לשנה הבאה.

בעת עבודתה, כך על פי התביעה, היא הכירה את העובד המדובר, התיידדה אתו ואף עברה להתגורר עמו בדירה שכורה. המאמנת ניהלה באותה עת מערכת יחסים עם בת זוג. לאחר מכן, כך נכתב, ביצע בה העובד שני מעשים מגונים בכוח.

ביוני 2004, כך לפי התביעה, הגישה המאמנת תלונה למשטרה. בתביעה מתואר כי המאמנת התקשרה מספר פעמים למועדון כדי להבין לאיזו קבוצה שובצה בשנת הלימודים, אולם לא נענתה, עד שהאחראי עליה הודיע לה בטלפון כי היא מפוטרת בנימוק של ניגוד אינטרסים. זאת, מבלי לקיים שימוע לפני פיטורים. במקביל, נטען בתביעה, כי באותה עת העובד המטריד המשיך להיות מועסק מבלי שסכנת פיטורים מרחפת מעליו. זאת, בזמן שהתנהלה נגדו חקירת משטרה. בשל סמיכות הפיטורים לפתיחת עונת הכדורגל לא הצליחה למצוא עבודה במשך שנה.

המאמנת דורשת פיצויי פיטורים, פדיון ימי חופשה, דמי הבראה, פיצויים בגין אי הודעה מוקדמת, פיצויים על אי מציאת מקום עבודה חלופי בשל סמיכות הפיטורים לפתיחת העונה ופיצויים בגין עוגמת נפש. "מדובר במקום ובארגון מאוד מסוקר מבחינה תקשורתית", אומרת עו"ד יודייקין, ממשרד יודייקין-כהן, "בייחוד ממקום כזה מצופה התנהגות שוויונית ולא מפלה. להפנות עורף לאשה במצוקתה באופן כזה בוטה, כשהיא מוטרדת מינית, ובסופו של דבר המטריד מורשע ונשלח לכלא והיא מפוטרת - זה דבר שאינו מקובל בחברה כיום. צריך למגר מעשים כאלו והתנהלות כזו מהשורש".

ממועדון הכדורגל של קבוצת מכבי תל אביב נמסר בתגובה כי "הפרשה התרחשה שנים לפני העברת הקבוצה לידי אלכס שניידר וההנהלה החדשה אותה מינה. ההנהלה הנוכחית של מכבי תל אביב אינה מכירה את התובעת ואת המטריד לכאורה ולא לקחה כל החלטה בעניינם של השניים. התביעה טרם התקבלה במשרדנו ובמידת הצורך, נגיב עליה בבית המשפט".

עודכן ב: 21/08/2013