מ' הינו בחור כבן 40 אשר במרבית חייו עבד כעצמאי בתחום המסעדנות והמזון. ל-מ' הייתה מסעדה מצליחה מאוד ובתקופות היפות, זרמו בין ידיו כספים רבים.


לימים ולאחר מס' שנים החל מצב המסעדה של מ' לגלות סדקים ואט אט לקוחות חדלו מלהגיע. מ' לא אמר נואש ונלחם על מנת להציל את פרנסתו, אלא שכל ניסיון להעמיד המסעדה על רגליה, לא צלח.


החשבונות החלו להגיע ואיתם טלפונים אין ספור מספקים שונים אשר מעוניינים בתשלום עבור אספקת ציוד ומזון שקיבל מ'. במקביל שיקים שניתנו ע"י מ' עוד חודשים רבים לפני החלו חוזרים בבנקים השונים ואט אט החלו תיקי ההוצאה לפועל להצטבר לחובות גדולים. מ' מתאר מצב דברים של כדור שלג לפיו מס' שנים קודם לכן היה על גג העולם וכיום כדור השלג ממשיך במדרון, צובר תאוצה וגדל מיום ליום.


הליך פשיטת הרגל הופסק בשל חוסר יכולת לעמוד בצו התשלומים


מ' נשאר חסר ברירה והופנה להליך של פשיטת רגל שם נקבע לו בין היתר לשלם צו תשלומים חודשי אשר לימים אף בצו זה לא יכול היה לעמוד שכן מלבד חובותיו בהוצאה לפועל, היה חייב מ' כספים רבים לגורמים חוץ בנקאיים.


בעקבות כל מסכת העובדות שעובר ועבר מ', אשתו דאז החליטה כי כעת זה הזמן להיפרד ולפרק את החבילה. מ' שהיה כל חייו בחור שמח ולבבי האוהב לתת למי שחסר, מוצא עצמו בפני "סוף העולם" ועתה גם התא המשפחתי שלו מפורק. מ' נכנס לדיכאון עמוק והחל טיפולים נפשיים על מנת ולנסות להרים את ראשו מעל המים ככול שניתן.


עוד באותו המועד הוחלט לבטל ל-מ' את הליך פשיטת הרגל ולהחזירו להוצאה לפועל תחת הגבלות קשות מנשוא - והכל כנגזרת לאי יכולתו לעמוד בצו התשלומים כפי שנקבע בהליך פשיטת הרגל.


עם התשלום הראשון, הוסרה ההגבלה שהוטלה על רישיון הנהיגה


מ' מגיע למשרדי דבש קורסיה ושות בבקשה אחת ויחידה: "בבקשה מכם אני מתחנן, תחזירו לי רק את רישיון הנהיגה שלי, זו כל בקשתי."


עוה"ד במשרדי דבש קורסיה ושות' החליטו פה אחד כי עתה המועד להשיב ללקוח את רישיון הנהיגה ומה שיותר מהר. אל מול עיניהם צפו צוות עוה"ד במשרד בבכי ובחנק של מ' אשר כל בקשתו זה השבת רישיון נהיגה.


עוה"ד החלו בהכנת בקשה ערוכה כדבעי אשר יש בה לשפוך אור על סיפורו של מ' לפיו עולמו חרב עליו כבין לילה אלא שסיפור חייו ומסכת הטיפולים וההשפלות שעבר לא מעניינים אף נושה.


על מנת ולנסות ולשקם את חייו ולאחר שבירת המחסום של מ' לעבוד כשכיר, החל מ' לעבוד בחברה המספקת מכונות מזון למסעדות ולבתי עסק בכל הארץ ואף בעולם.


לא עברו שלושה ימים מאז כניסתו של מ' למשרד עוה"ד דבש קורסיה ושות' והבקשה על נספחיה מוגשת לכב' רשם ההוצל"פ.


לאחר מסכת התדיינות לא גדולה אל מול ההוצאה לפועל בצירוף אי אלו מסמכים שונים לפי בקשת עוה"ד במשרד, קיבל מ' החלטה בתיקי ההוצאה לפועל, לפיה, מ' ישלם מידי חודש על חשבון חובותיו את הסך של 200 שקלים בלבד ועם התשלום הראשון תבוטל ההגבלה על רישיון הנהיגה.


סופו של יום ומס' ימים בודדים מאז כניסתו של מ' לצוות עוה"ד במשרד, קיבל מ' את רישיון הנהיגה חזרה לידיו וכיום עובד כשכיר משתכר במשכורת מכובדת ואף הגדיל מעצמו את צו התשלומים שנקבע לו.


מ' אף מצא אהבה חדשה והתחתן בשנית וכיום החיוך שב לפניו תוך הבנה כי מהצד השני עומדים נושים הזקוקים אף הם לכספם לשם פרנסת משפחתם. היום, מ' עושה השתדלות בסילוק חובותיו בצורה מהירה ויעילה לאחר שהבין את מהות כלל ההליכים.


משרדנו מאחל בהצלחה לכלל חייבי ההוצאה לפועל ובכל שאלה אנו כאן בשבילכם.