הרבה לפני הנפילה הכלכלית של חברה עסק או של אדם פרטי והרבה לפני הפניה להליכים משפטיים כגון פשיטת רגל, איחוד תיקים או פירוק החברה ניתן לעצור את המצב ולפתור אותו באמצעים קודמים להליכים משפטיים, אחת הדרכים היא לפנות אל אותם גופים עדיף באמצעות ובליויי של עורך דין  על מנת להסדיר ו/או להקטין את החוב ובכך בעצם הנך יכול להמנע מתשלומים מיותרים ועוגמת נפש מיותרת.

כיום במצב הכלכלי אשר הולך ומתדרדר במשק הרבה אנשים חברות ועסקים נקלעים לקשיים כלכלים אשר באם יטופלו נכון יכולים להיות זמניים.

 

עסק או אדם פרטי אשר נקלע למחסור בתזרים מזומנים מכל סיבה שהיא אם זה, אי תשלום של לקוחות, הוצאות לא צפויות, ירידה בהכנסות לא צפויה, תשלומים של קנסות ו/או פיטורין, עלול להתגלגל למפולת אלא אם כן ידע לעצור את המצב לפני.

 

הרבה פעמים באמצעות שיחה ו/או פניה אישית לגורמים להם אתה חייב את הכסף ניתן לפתור את המצב ולא להמשיך את הדרדרות המצב הכלכלי.

 

לעיתים ישנם עסקים בעלי מוניטין רב אשר באמצעות פריסת החוב, הקטנת החוב או דחייתו יכול לשקם בחזרה את העסק ולשוב ולעמוד על הרגליים.

 

הטיפים שלי לעניין הזה:

 

לעיתים פניה ליעוץ משפטי מוקדם יכול למנוע הוצאות מרובות בהמשך שכן, שכירת עורך דין יכול ללמד על כוונותיו הרציניות של העסק ו/או החברה, במידה והעסק נקלע לקשיים ועל מנת שלא להעמיק את הדרדות הכלכלית יש לפנות ישירות לגוף לו אתה חייב להסביר את המצב לבקש עיכוב בתשלום, פריסה מחודשת הקטנת החוב.

 

למרות שנדמה כי אין מי לדבר לעיתים פניה והסברת המצב תמנע נזקים כלכליים.

 

כמו כן, ניתן להעזר ביועץ אירגוני אשר יכול להצביע על כשלים בניהול העסק ולחסוך הוצאות מיותרות.

 

אני ממליצה לפני הרמת ידיים וכניעה למצב ההולך ומתדרדר, לבדוק באמצעות אנשי מקצוע איך ניתן לעצור את הדרדרות המצב ובכך למנוע את הקריסה הכלכלית. וכן למנוע הוצאות מיותרות בעתיד. לפני איחוד תיקים ופשיטת רגל לעיתים יש הרבה מה לעשות, מה גם שהמדובר באינטרס משותף של שני הצדדים אשר יצאו נשכרים מכך.

 

ההבנה כי גם גופים כלכליים גדולים ורשויות בעצם תלויות בכל פרט ועסק כדי להתקיים שכן, קריסת כל משק בית ו/או עסק תוביל בסופו של יום לקריסה של הגוף עצמו, עוזרת לשני הצדדים להגיע לפתרון הנכון עבור שניהם.

 

ועל כן נראה מכל האמור לעיל, כי יש  מה לעשות בבואכם להתמודד מול חובות.


עודכן ב: 24/09/2013