אם לפתוח בכנות ומהלב, לעתים כך נראים דיוני משפחה.

 

ההרגשה, שהכיוון לאבדון, מקום שאחריו אין כלום. פשוט כלום. לעתים זה משרת זמנית אינטרס נקמני של צד אחד ולפעמים של שניים. אך תמיד זה השלב לפנות לעזרה, והלוואי שאף קודם.

 

כמובן שלייצג אנשים בתחום המשפחה מחייב שנייצב נסביר נתמוך ונדריך, ואם יפנימו ואפילו רק אחד מהשניים שאפשר גם אחרת, בוודאות ניתן לומר כי הוא קנה את עולמו וחייו יראו אחרת.

 

העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו, לא בגלל אנשים שעושים רע, אלא בגלל אלו שלא עושים דבר בעניין... פאסיביות וכניעה אינן אופציה ובודאי שאינה אסטרטגיה טובה. לכל צד זכויות וחובות, לכל אחד ואחת החופש לבחור עם מי לחיות ואיך.

 

תמיד כדאי להמציא פתרונות מוסכמים אבל גם עשות צדק ותיקון עוול בהכרעת ביה"ד זה טוב מאוד, אלא שהדרך 'הקצרה' לשם עוברת במס' תחנות וכמו ברכבת ישראל יש גם החלפה באמצע פלוס המתנה. החכמה היא לגלות חוש התמצאות באשר למיקומינו הנוכחי מהיעד.

 

וכן! לא בושה להתייעץ, לקבל הדרכה והטוב ביותר,- ליווי וייצוג. כבר אמרו גדולים ממנו "טובים השניים מן האחד".

 

אגלה לכם סוד מקצועי, אולי יכעסו על כך כמה מייצגים אבל זה באמת סוד כמוס שמנהל בעצמו את התהליכים, ישנם מס' שלבים שנחקרו והובחנו [כ-5 ליתר דיוק] לכלל המתדיינים בתחום המשפחה, נדיר למצוא שבני זוג אוחזים יחד באותו שלב. ממש "לפי הספר" - בכל דיון משפחה, גישור ואפילו שיחות שלום בית ניתן לזהות בעין מקצועית איפה כל צד נמצא, ולעתים עם דיוק של GPS גם לחזות מראש מה יהיו רצונותיו או הכיוון הכללי שיחתור אליו.

 

מכירים את זה שחיפשתם משהו שידעתם שחסר בלי לדעת מה אתם בעצם מחפשים, ואחרי שמצאתם, אמרתם אההה.. איך לא חשבתי על זה!!! אז זהו, למצוא את הפתרון בתחום המשפחה, (משמורת מזונות הסדרי ראייה/שלום בית גירושין וכו') זה ממש אותו דבר! רק אחרי שמוצאים את הפתרון99% מהאנשים עומדים משתאים איך לא חשבנו על זה קודם. ויש לזה סיבה: "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים", מאוד קשה להתנהל בסכסוך בעל עצימות גבוהה בלי צלילות מחשבה ניסיון וניטראליות לקבל החלטות מונחות פתרון ותוצאה.

 

טעימה קטנה מדיון סוער לאחרונה כאשר אנו מטר בלבד מהיעד, ההסכם חתום, אבל צד אחד (בגאונות שעוד תיחקר לעומק...) החליט על דעת עצמו "אני רק שאלה...." ומהומה רבתי החזירה הכל לנקודת ההתחלה. ותמונה אחת שווה אלף מילים! [אגב, העניין הסתדר אל דאגה] כמה חשובה מקצועיות נאמנות ניסיון וחשיבה בריאה. פתגם סיני עתיק אומר "הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנה.

 

הזמן הבא הכי טוב הוא ממש עכשיו". באמת שאם נבדוק יחד את מכלול הסוגיות בתחום, נמצא באופן מדהים שהבעיה היא לא הבעיה, הבעיה היא הגישה לפתרון הבעיה. קבלו עוד עובדה מעניינת לסיום- "העין האנושית רואה דברים במהופך, זה המוח שמפרש בחזרה את התמונה למציאות מדוייקת".

 

ולכן: אם נקלעת לתביעת גירושין/שלום בית וכו' והינך זקוקה לעזרה במיצוי זכויותיך. דעי כי החיים מורכבים מ-10% מה שקורה לכם, ו-90% מאיך שתגיבו לכך, התגובה תקבע את התוצאה, במשרדינו עמלים לסייע לך לפשט מורכבויות ולהגיע לתוצאות הכי טובות איתך ועבורך.

 

 

הכלל במשרדינו: לטפל בך באופן אישי וברגישות, לא לפחד מרוחות סערה אלא לצעוד יחד לצידן בבטחה, ולצד מלחמה עיקשת על זכויותיך, לזכור את יום המחר, חייבים להביא גם אותו בחשבון, הוא חשוב לך לא פחות! והגם כשבתחבולות אנו עושים מלחמה [ולעתים אכן זו מלחמה], עדיין בסיומה תמצא יום שמח ומאיר. נשמח לסייע, פגישת היכרות ללא התחייבות

 

 

כותב המאמר הרב אברהם כהן - טוען רבני ומנשר, בוגר דיינות ורבנות מוסמך הרבנות הראשית לישראל וביה"ד הרבני הגדול, שירת בקודש כרב במספר ישובים. מנהל "מכון גיל" גישור ויישוב סכסוכים, מרצה בכיר להכשרת טוענים רבניים במכון תורת המשפט. מגשר גירושין מוסמך וחבר לשכת הטוענים הרבניים.