אישה נפצעה קשה בעת פתיחת כריות האוויר ברכב בו נסעה. כתוצאה מהתאונה, סבלה האישה מפוסט טראומה, חרדות, נדודי שינה ואף התקשתה לחזור ולנסוע בכביש. השופטת התייחסה להחמרה במצבה הנפשי ופסקה לטובתה פיצויים בסך 645,150 שקלים
בית משפט השלום בירושלים קיבל לאחרונה תביעת פיצויים בגין נזקי גוף של אישה שנפגעה בתאונת דרכים נגד חברת הביטוח.


האישה נסעה ברכב שבו הנהג איבד שליטה והתנגש בעמוד חשמל, וכתוצאה מכך נפתחו כריות האוויר שגרמו לאישה לשבר בעצם החזה, ולכאבים עוצמתיים בגופה.


כתוצאה מהתאונה, האישה נזקקה לטיפולים רבים, בניהם טיפולי הידרותרפיה, פיזיותרפיה, טיפולים פסיכולוגים, פסיכיאטריים, טיפולים אלטרנטיביים וכן התחילה לצרוך קנאביס רפואי באופן קבוע.


שנה לאחר התאונה, אובחנה האישה כלוקה בפוסט טראומה, ואף נעדרה מעבודתה לתקופה של שנה, ולאחר מכן חזרה לעבוד וצמצמה את היקף משרתה.


כמו כן, מקום עבודתה הקצה לה חדר מבודד משום שהיא סבלה מרגישות לרעשים, ושכרה לא נפגעה גם לאחר צמצום שעות העבודה.


המומחים הרפואיים שמונו מטעם בית המשפט קבעו כי לאישה נותרה 20% נכות נפשית


המומחים הרפואיים שמונו מטעם בית המשפט קבעו כי לא נותרה לאישה נכות רפואית צמיתה משום שהשבר ממנו סבלה, התאחה.


עם זאת, קבעו כי לאישה נותרה נכות נפשית בשיעור 20%, כאשר 15% מתוכם מיוחסים לתאונה, ו-5% האחרים בשל אירועים קודמים מעברה של האישה.


כמו כן, נקבעה נכות ראומטולוגית צמיתה בשיעור 15% כאשר 5% מתוכם מיוחסים לעברה של האישה.


בשל חפיפה עם הנכות הנפשית, המומחה החליט על הורדת הנכות הראומטולוגית ל6.67% בלבד, אמנם האישה חלקה על החלטה זו ואף ביקשה מבית המשפט למנות מומחה אחר וטענה על כך שנותרה עם נכות תפקודית שעולה על הנכות הרפואית.


השופטת ייחסה חשיבות לעובדה שהאישה המשיכה לעבוד למרות קשיי התפקוד


בהכרעתה, השופטת התייחסה לכך שהאישה בעלת מוסר עבודה גבוה, וכן התייחסה לכך שנותרו לה ימי מחלה רבים, וזה מעיד על כך שהייתה אישה בריאה לפני התאונה.


כמו כן, השופטת הבחינה בסבל הרב של האישה, ובכך שהיא אמנם מתמידה במקום עבודתה בכדי שתוכל להמשיך להתפרנס בכבוד, אך בקושי מצליחה לתפקד כראוי.


נוסף על כך, השופטת ייחסה חשיבות לעובדה שהאישה ניסתה לטפל בעצמה ולשפר את מצבה הנפשי והפיזי מאז התאונה, וניסתה מגוון רחב של טיפולים אלטרנטיביים.


השופטת התייחסה בהכרעתה לחוות הדעת שהוגשו על ידי המומחים שמונו מטעם בית המשפט ולקביעה של הנכות הראומטולוגית בשיעור 6.67% בשל החפיפה של נכות זו עם הנכות הנפשית שנקבעה, וכן להתנגדותה של האישה להחלטה זו.


עם זאת, השופטת התייחסה למצבה הנפשי של האישה לאחר התאונה, ולכך שסבלה מסימפטומים רבים של פוסט טראומה כמו חרדה, פחדים, קשיי שינה, רגישות לרעשים וכן נמנעה מנסיעות בכבישים. כמו כן, קבעה כי הפיברומיאלגיה שממנה היא סובלת וכן הכאבים מעצימים את הנכות הנפשית ואף גורמים לה לתשישות, עייפות מרובה, וכן קושי בתפקוד יום יומי תקין בעבודה ובבית.


על כן, השופטת החליטה שלא להפחית מהנכות הנפשית את הנכות הראומטולוגית, וקבעה כי הנכות הרפואית המשוקללת של האישה תעמוד על 23.5% מהם 15% מהווים נכות נפשית ו10% נכות ראומטולוגית.


יתרה מזאת, השופטת ציינה כי האישה המשיכה לעבוד כרגיל, גם לאחר התאונה וראתה בעבודה כתרומה לחוזקה הנפשי, ולכן לא התייאשה או נתנה למכאובה להוות מכשול עבור פרנסתה ושגרת חייה.


השופטת בחרה שלא לפצות את האישה בגין הפסדי שכר לעבר, משום שהאישה עובדת במקום העבודה שלה במשך שנים רבות, ועל כן תפקודה הלקוי לא גרם לפיטוריה, ומקומה מובטח לה עד לגיל הפרישה, וכן שכרה לא הופחת גם לאחר הפחתת היקף משרתה.


כמו כן, השופטת החליטה שלא לפסוק לטובת האישה פיצויים בגין הפסדי השתכרות לעתיד משום שככל הנראה האישה לא תפרוש ממקום עבודתה לפני הגעתה לגיל הפנסיה, משום שאם הייתה מעוניינת בכך, הייתה עושה זאת כבר, וכן מעסיקה לא יפטר אותה והעבודה מועילה לבריאותה הנפשית.


יתר על כן, השופטת ציינה כי בעקבות התאונה, האישה ניצלה ימי מחלה רבים, ועל כן הפסידה את האפשרות לפדות אותם בכסף כאשר תגיע לגיל הפרישה, ולכן נגרם לה נזק כספי ממשי. השופטת החליטה לפסוק לטובת האישה פיצויים בסך 288,872 שקלים בגין ראש נזק זה.


עם זאת, השופטת קבעה כי אין לפסוק לטובתה פיצויים בגין הפסדי פנסיה, שכן האישה זכאית לפנסיה תקציבית.


יתרה מזאת, השופטת פסקה לטובת האישה פיצויים בגין הוצאות רפואיות ביניהם טיפול בקנאביס רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפולי הידרותרפיה, רכישת תרופות ותשלום עבור ביקורים אצל רופאים מומחים בסך 149,520 שקלים בסך הכול, פיצויים בגין הוצאות נסיעה בכך 25,000 שקלים לעבר ולעתיד, פיצוי כספי בשל עזרת הזולת לעבר ולעתיד בסך 75,000 שקלים, וכן פיצויים בגין כאב וסבל בסך 32,540 שקלים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


בסך הכול, סכום הפיצוי שנפסק לטובתה של האישה עמד על 570,930 שקלים בתוספת שכר טרחת עורך הדין, הפיצוי עמד על 645,150 שקלים.


ת"א 39057-08-16