האם ראוי ונכון להיכנס להליכי חדלות פירעון דווקא עכשיו שהעתיד לא ברור?

 

ישנן לא מעט בעלי עסקים, פרילנסרים וכדומה שמנסים לשרוד את התקופה הכלכך לא ברורה בה אנו נמצאים, חלקם מצליחים יותר וחלקם פחות. ואף הרבה פחות – עם חובות שגדלים מיום ליום, תיקים שנפתחים נגדם בהוצאה לפועל ועוד. אז מה עושים? להמשיך לשלם בלית ברירה? לפנות להליך חדלות פירעון? אז מה באמת נכון לעשות?


אם אתם נמצאים במצב דומה של חובות הגדלים מידי יום, מתקשים לשלם או כבר נמצאים במצב של חדלות פירעון, אז בטח שאלתם את השאלות לעיל בעצמכם. והתשובה לשאלות אינה זהה בכל המקרים, יש מקרים בהם רצוי ונכון להיכנס להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, וישנם מקרים שעדיף לעשות כל שאפשר כדי לא להיכנס להליכי חדלות פירעון.


סביר מאוד להניח וכך משתמע מפרסומים שונים ומשיחות עם קולגות בתחום כי מי שנקלעו לקשיים וחובות בתקופת הקורונה יזכו ליחס שונה מהרגיל ולהבנה ביחס למצבם הכלכלי שנוצר בתקופה זו - נראה כי יהיה קל יותר להוכיח התנהלות בתום לב. החוק החדש שם על דגלו מטרה חשובה "שיקום כלכלי של החייב" אך יש חשיבות רבה לצורת התנהלותו של החייב – האם פעל בתום לב או שלא.


בכדי להגיע להחלטה נכונה בנושא הסדר חובות בכלל ובתנאים כמו התקופה הזאת בפרט, יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום חדלות הפירעון.

 


עודכן ב: 30/12/2020