מכתב דחייה הנו מכתב תשובה/מסמך משפטי ששולחת חברת ביטוח למבוטח שלה. תוכן המכתב מחייב ולו נפקות וחשיבות גבוהה מאוד. למעשה זהו המכתב שבו יכולה חברת הביטוח לשטוח בפני המבוטח את מלוא טענותיה. פסיקת בתי המשפט קבעה עם השנים, כי חברת ביטוח לא יכולה להוסיף טענות שלא נטענו במכתב הדחייה, להוציא מקרים חריגים כגון עובדות שלא ידעה ולא יכולה היתה לדעת עליהם בעת משלוח המכתב.

 

תוך כמה זמן חייבת חברת הביטוח לשלוח מכתב שכזה?

 

בהתאם להוראות חוזר המפקח על הביטוח שנקבעו בחוזר מיום 9.12.1998 ובהשלמה מיום 2.1.2022, כי המועד למשלוח מכתב שכזה הנו עד 30 ימים מיום הדיווח על מקרה ביטוח. כמובן שיש לחברת הביטוח אפשרות להאריך את המועד הזה, כל פעם ב-90 ימים לצורך בדיקת חבות ואיסוף מסמכים ובלבד שהודיעה למבוטח שהיא עדיין בשלב הבדיקות (כמובן שגם לכך יש גבול וכל מקרה ולנסיבות שלו).

 

מה קורה במידה ואני לא מקבל מכתב דחייה וחלפו 30 הימים?

 

ראשית חשוב ביותר להיוועץ עם משרד עורכי דין שבקי ברזי הביטוח שכן לעיתים ובמצבים מסוימים כדאי לפעול מהר להגשת כתב תביעה נגד חברת הביטוח ואז תהיה המבטחת מושתקת מלהעלות כל טענה לדחייה משום שלא עמדה בתנאי חוזר המפקח כאמור.

 

מדוע כדאי להיוועץ עם עו"ד מומחה?

 

בטרם הגשת התביעה נגד חברת הביטוח חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין מנוסה שכן לעיתים קרובות עצם עיתוי בהגשת התביעה הנו קריטי ויכול לסיים את התיק עוד בטרם החל להתברר בפני השופט.

 

למה משרד רועי לוי?

 

עו"ד רועי לוי מטפל שנים רבות בתביעות של מבוטחים נגד חברות הביטוח שלא זכו למענה ו/או לא זכו למענה במועד הקבוע ומלווה אותם באופן צמוד, שוטף, נחוש ומקצועי. כמי שניהל תיקים הן עבור לקוחות פרטיים והן עבור חברות ביטוח, מכיר עו"ד לוי את שני צידי המתרס ואת נקודות החוזקה והחולשה של כל צד ובכך הוא משיג יתרון עצום על פני מתחריו.