מבקשת לתת לכם טיפ חשוב להתארגנות עתידית לגבי היורשים שלכם.

כספים המצויים בחברות הביטוח כגון, ביטוח חיים/קופת גמל/קרן השתלמות ועוד - נחשבים עפ״י החוק לכספים *מחוץ* לעיזבונו של הנפטר. הם נקראים ל׳בר עיזבון׳ והם 'מוחרגים' משאר כספי העיזבון. מכאן ניתן להבין שמוטבים גוברים על יורשים.


אוסיף שיש לכך חריגים וניתן לעקוף את האמור לעיל בצוואה חכמה שנערכת כמו שצריך ועוד מספר חריגים. אבל אתם, הרי לא בונים על החריגים הללו, מכיוון שלרוב, החריגים לא ידועים לכלל.

לא זוכרים את מי ציינתם כמוטבים בקופות/קרנות? טיפ זהב עבורכם:
מומלץ לעשות סדר! לבדוק בכל הפוליסות שלכם- מי מצוין כמוטב. הוא-הוא שיקבל את הכספים בקופה ולא היורש עפ״י חוק או עפ״י צוואה (עם חריגים כאמור).


מומלץ לפנות לסוכן ביטוח או יועץ פנסיוני, או פשוט לבדוק בעצמכם בקופה הרלוונטית - שציינתם שם של מוטב אשר יקבל את הכספים, ואם אתם מעוניינים לשנות את שם המוטב - אז לשנות, או להוסיף מוטבים נוספים.

 

אתן לכם דוגמא להמחשה -
בן הזוג ציין את בת זוגו כמוטבת.
לאחר 20 שנה התגרשו.
הגרוש נפטר בטרם עת.
מי קיבל את הכספים בפוליסה?
לא ילדיו היורשים החוקיים, לא אשתו השנייה היורשת החוקית, אלא הגרושה! זאת מכיוון שהמנוח לא ציין אחרת בפוליסה והשאיר לאורך כל השנים את שמה של גרושתו כמוטבת וגם לא ערך צוואה בה הוא מצווה את כספי ל'בר עיזבון' אחרת מהמצוין בפוליסה.

 

אז קדימה.... לעבודה! על מנת שהכספים שחסכתם כל חייכם, ה"יושבים" בחברות הביטוח, יגיעו במועד פטירתכם, לידיו של האדם הספציפי שאתם בוחרים.