מה עושים לאחר התאונה?

 

 

1. תיעוד פרטי הרכב הפוגע.

 

במידה והנפגע הינו הולך רגל יש לכתוב את מספר הרישוי של הרכב ולבקש מהנהג את מספר פוליסת ביטוח החובה ושם חברת הביטוח . במידה והנפגע היה בתוך הרכב בזמן התאונה יש לרשום את פרטי הרכב בו היה הנפגע ופרטי ביטוח החובה של הרכב בו נפגע הנפגע.

 

2. פינוי לבית חולים ממקום התאונה.

 

תמיד עדיף כי נפגע תאונת הדרכים התפנה לבית החולים ממקום התאונה . כדאי שהפינוי יעשה ע"י אמבולנס,זכור כי פינוי בזמן אמת ישלול כל התחמקות של חברת הביטוח מלהכיר בעצם קרות התאונה וחברת הביטוח היא זו שתשלם את הוצאות מגן דוד אדום. במידה והגעת לבית החולים באופן עצמאי עשה זאת באותו היום של התאונה וסמוך ככול האפשר לזמן התאונה.

 

3. דיווח בבית חולים.

 

בבית החולים יש לציין כי נפגעתה בתאונת דרכים,למרות שרופא איננו חוקר משטרתי ציין בפני הרופא את נסיבות התאונה בקצרה למשל:"נפגעתי בתאונת דרכים כשחזרתי מהעבודה".

 

יש לתאר בפני הרופא במאובחן כל יסוד ויסוד של הפגיעה.אין להסתפק בתיאור כללי ,כך שרופא ירשום את כל הפגיעות אחת לאחת במדויק ויפנה את נפגע תאונת הדרכים לטיפול בכל אחת ואחת מהפגיעות ע"י מומחה המתמחה באזור הפגיעה למשל:

 

פגיעה בעמוד השדרה – ציין בדיוק את מקום הכאב באופן מורחב קרי אם אתה מרגיש כאב גם בגב וגם בצוואר ציין את שני המקומות ובקש לראות אורטופד,כאוב לך הראש בקש לראות ניאורולוג,יש לך פצע פתוח בקש לראות כירורג ורופא פלסטי. אל תמהר להשתחרר מבית החולים במידה הרופא מבקש לאשפז אותך עשה זאת .זכור המסמך הרפואי הראשון שנכתב לאחר התאונה מהווה מסמך מהותי וחשוב מאוד בהליך התביעה מכוח חוק נפגעי תאונות דרכים.

 

4. דיווח על התאונה במשטרה.

 

לאחר שהשתחררת מבית החולים פנה לתחנת המשטרה ודווח על התאונה שאתה מצויד בכול המסמכים שלהלן:

 

(א)רישיון נהיגה (ב)רישיון רכב (ג)תעודת זהות (ד)פוליסת ביטוח חובה (ה)גיליון רפואי ראשון שלאחר התאונה.

לאחר הדיווח על התאונה יימסר לך אישור משטרה על תאונת דרכים או ישלח לביתך לאחר מספר ימים.

 

 

5. תשלום לבית החולים או למד"א

 

לאחר שתקבל מהמשטרה אישור על קרות התאונה צלם את אישור המשטרה ושלח העתק מאישור המשטרה לבית החולים ו/או למד"א – באופן זה לא תחויב בכל תשלום וחברת הביטוח של הרכב הפוגע היא זו שתשלם את ההוצאות הרפואיות .

 

6. טיפול רפואי בקהילה.

 

לאחר שהשתחררת מבית החולים הקפד למלא את ההוראות שקבלת בבית החולים בכלל זאת גש לכל מומחה רפואי הקשור עם פגיעתך ופעל על פי המלצותיהם. זכור התיק הרפואי שלך מיום התאונה ועד להגשת התביעה אמור להיות כזה שניתן להבין ממנו את רצף הטיפולים שלאחר התאונה ככזה הקשור עם תאונת הדרכים.

 

7. חוקרי ביטוח והצעות מחברת הביטוח.

 

לאחר התאונה יכול וישלחו לביתך חוקרים של חברת הביטוח.זכור החוקר מקבל כסף מחברת הביטוח כדי להביא בפני חברת הביטוח דוח שיהיה בו כדי לעזור לחברת הביטוח . חרת הביטוח מבקשת להקטין את הוצאותיה ואת הפיצוי המגיעה לך. לכן אין לדבר עם חוקרי הביטוח,הדבר היחיד שעליך לעשות הוא להפנות את חוקר הביטוח לעורך דינך וככול שאין לך עורך דין אמור לחוקר שכאשר יהיה לך עורך דין הוא מוזמן לפנות לעורך הדין וכל פגישה איתו תעשה במשרד עורך דינך – זכור אין מתנות חינם חברת הביטוח לא מתנדבת לשלם לך כסף כך שכל סכום שיוצע לך סביר להניח שהוא אינו משקף נכונה את נזקך ואינו שווה לסכום הכסף הנכון אותו אתה אמור לקבל.

 

8. זה הזמן לפנות לעורך דין.

 

כעיקרון כדאי לפנות לעורך הדין בסמוך ליום התאונה כדי שזה ינחה אותך בכל הפעולות שעליך לעשות טרם הגשת התביעה לחברת הביטוח,למעשה לאחר שבידך כל חמשת המסמכים שנדרשו ממך בתחנת המשטרה לרבות אישור המשטרה עורך דינך יכול להתחיל לעבוד על התיק ולהדריך אותך בכל הקשור לגיבוש התביעה .למעשה עורך דינך אמור להגיש את התביעה בשלב בו הנזק כבר מספיק מגובש והוא יכול באמצעות ניסיונו לנתב את תביעתך למסלול הנכון ביותר.

 

9. בחירת עורך דין.

 

בישראל עורכי דין רבים להם מומחיות שונה. בדיוק באותו אופן בו לא תיגש לרופא המשפחה כדי לקבל טיפול אורטופדי כך נכון יהיה לבחור את עורך דינך ככזה המתמחה בנזיקין ובפרט בנזיקי גוף אגב תאונת דרכים. עורך דין בתחום נזקי הגוף ותאונות דרכים יקצר עבורך את תהליך התביעה וינהל נכון את תביעתך. טרם תתקשר עם עורך דין ודא כי הוא מתמחה בנזיקי גוף ולא הניסיון וידע הנדרש לנהל את תביעתך .

 

10. קבלת פיצוי הכספי

 

טרם תקבל מחברת הביטוח את הפיצוי הכספי תידרש לחתום על כתב סילוק – משמעותו של כתב סילוק זה הינו כי לאחר קבלת התשלום תהיה חברת הביטוח משוחררת מכל אחריות לנזקיך כך שלמעשה אתה מצהיר ומאשר כי קבלת את כל שווי נזקיך מחברת הביטוח טרם קבלת הפיצוי וחתימת שטר הסילוק וודא כי אכן כל נזקיך הן לעבר והן לעתיד מכוסים במסגרת אותו פיצוי כספי.

לפרטים נוספים: רוזנבלט ושות' משרד עורכי דין.

 


עודכן ב: 24/07/2013