תאונות דרכים הינה מכת מדינה, כאשר, למרבה הצער, מספר הנפגעים בתאונות דרכים הוא גדול מאוד.

 

 

ישנה חשיבות רבה בבחירת עורך דין לייצוג בתביעת נזקי גוף עקב תאונות דרכים. הדבר נכון במיוחד באותם מקרים שבהם נגרמה פגיעה קשה עם הגבלות תפקודיות חמורות.

 

 

ייצוג ראוי והולם בתביעות בגין תאונות דרכים יכול להשליך בצורה משמעותית מאוד על גובה הפיצוי שייפסק ובמקרים בהם מתעוררת שאלת חבות על עצם פסיקת פיצוי בכלל.

 

 

עורך דין בעל ניסיון בייצוג נפגעים עם פגיעות קשות (כגון: פגיעות ראש, פגיעות עמוד שידרה, פגיעות רב מערכתיות, שברים מורכבים ועוד), יידע לבנות את התיק בצורה מתאימה כדי להשיג עבור הנפגע פיצוי אופטימאלי.

 


לפני שבוחרים עורך דין לתאונות דרכים מומלץ לברר מה מידת הוותק והניסיון שלו, בכמה נפגעים הוא כבר טיפל, באילו תיקים טיפל המשרד ומה היו תוצאות, באילו תחומים נוספים עורך הדין מתעסק ועוד. כמו כן, ניתן לחפש מאמרים שעורך הדין כתב בתחום, פסקי דין של המשרד ועוד.

 

 

לקראת הפגישה עם עורך דין מומלץ להצטייד במסמכים הבאים:

 

אישור משטרה, צילום רישיון נהיגה, רישיון רכב ופוליסת ביטוח של הרכב הפוגע או הרכב המעורב, מלוא המסמכים הרפואיים הרלוואנטיים, קבלות, הוצאות ותלושי שכר.

 

 

שכר טרחת עורך דין בתאונות דרכים נקבע לרוב באחוזים מסכום הפיצוי שמתקבל באופן הבא:

 

 

במידה והושגה פשרה מול חברת הביטוח בטרם הוגשה תביעה לבית המשפט שכר טרחת עורך הדין יהיה בשיעור של 8% מסכום הפיצוי שהושג, במידה והוגשה תביעה לבית המשפט אך התיק הסתיים בפשרה שכר טרחת עורך הדין יהיה בשיעור 11% מסכום הפיצוי שהושג, ובמידה והתביעה לא הסתיימה בפשרה אלא הסתיימה בפסק דין שכר טרחת עורך הדין יהיה בשיעור 13% מהסכום שנפסק (בצירוף מע"מ).

 

חשוב לזכור כי תביעת לפיצויים בגין נזקי גוף עשויה להיות תביעה מורכבת שתוצאותיה עשויות להיות הרות גורל עבור הניזוק המנסה לשקם את חייו ולחיות בכבוד חרף פגיעתו. על כן חשוב לפנות לעורך דין מנוסה ומיומן בתחום.

 

 

עו"ד אורי דלאל בעל ניסיון רב בתביעות פיצויים עקב נזקי גוף.