האם השופטת ורדה אלשיך תוציא צו מאסר לשף המפורסם, אייל שני, וזאת בהתאם לבקשת למתן צו כאמור אשר הוגשה לפני כעשרה ימים על ידי הנאמנים לנכסיו של השף פושט הרגל?

 

יש לכם שאלה?

פורום פשיטת רגל


צו התשלומים נשוא הבקשה הוטל על שני ונותר שנוי במחלוקת כאשר האחרון ערער על החלטת השופטת אלשיך לבית המשפט העליון. בבקשת רשות הערעור, אשר הוגשה על ידי שני עובר לחג הפסח, נטען כי יש לבחון מחדש את ההחלטה (אשר ניתנה לפני כארבעה חודשים) ואשר במסגרתה נקבע כי החייב ישלם מדי חודש 25,000 שקלים לקופת פשיטת הרגל.

 

השף טען בבקשתו כי הוא איננו משתכר מהכנסה כלשהי מתחום המדיה, אשר הייתה מקור הכנסתו העיקרי. לדבריו, היות ואין לו כיום מקורות הכנסה אחרים, הכנסתו מתחום המסעדנות איננה יכולה להספיק לתשלום החודשי הגבוה. יש לציין כי הצו החדש החליף צו קודם אשר במסגרתו הושת על שני תשלום חודשי של כ-2,000 שקלים בלבד.


החייב הוסיף בבקשתו כי הוא העביר 53,000 שקלים לקופת פשיטת הרגל מאז תחילת השנה ובחודש שעבר העביר 8,000 שקלים נוספים (בכפוף לבונוס שקיבל). לדבריו, הוא איננו מייצר עוד הכנסה בתחום המדיה, וזאת כל אימת שלא ייסגר החוזה הקרוב עם חברת הטלוויזיה המפיקה את התוכנית הפופולארית "מאסטר-שף" בה הוא כיכב בעונות האחרונות. הנאמנים, מהצד השני, דורשים כעת מבית המשפט להוציא כנגד החייב צו מאסר בגין פיגורים בתשלומים בסך של 33,175 שקלים.


יש להדגיש כי בדצמבר האחרון, עם קבלת ההחלטה בנוגע לצו התשלומים הנוכחי, השופטת אלשיך מתחה ביקורת חריפה על שני. השופטת קבעה כי האופן שבו החייב, שף בעל מוניטין ציבורי רחב ביותר, הציג את משכורתו, היה בבחינת "לעג לרש". שני טען במסגרת הדיונים בבית המשפט כי הוא משתכר 6,000 שקלים. השופטת אלשיך דחתה טענות אלה מכל וכל וקבעה כי לא ייתכן שהשף המפורסם משתכר כאחרון השוליות והמלצרים במסעדותיו.