בית משפט השלום בירושלים גזר בשבוע שעבר (יום א') חמישה חודשי מאסר על אדם בגין תקיפה ואיומים לאחר שתקף נהגת שהעירה לחברו על נהיגתו, ירק עליה, איים על חייה ואף ניסה לתפוס בגרונה. מנגד, טען הנאשם כי הנהגת הוציאה את העניין מפרופורציה, אולם בית המשפט חשב אחרת ושלח אותו לריצוי מאסר מאחורי סורג ובריח.


לפי כתב האישום, בנובמבר 2011 בשעת צהריים מאוחרת, העירה נהגת לנהג רכב אחר שנהג בצורה מסוכנת, על אופן נהיגתו. אולם, יושבי הרכב לא קיבלו את הביקורת שהוטחה בהם בעין יפה, והחלו לקלל ולירוק לעברה, כשהנאשם ביניהם.


אלא שבכך לא תם האירוע, וכאשר עצרה הנהגת ברמזור אדום יצאו הנאשם ויתר חבריו מהרכב וניגשו אל רכבה כשהם מכתרים אותה מכל עבר. וכך, בעוד הנהגת יושבת ברכבה בבעתה, הם טלטלו את הרכב, ניסו לפתוח את הדלתות הנעולות, כשכל העת הם מאיימים על חייה.


בתוך כל המהומה, הכניס הנאשם את ידו בחריץ חלונה הפתוח, ושלח אותה לעבר גרונה של המתלוננת, כאשר הוא יורק עליה ומקלל אותה.

 

הנאשם: לא נגרם נזק למתלוננת והיא מגזימה בתגובתה


הנאשם, טען להגנתו באמצעות בא כוחו, כי לא רק שלא נגרם כל נזק ממשי למתלוננת, אלא שהיא מגזימה בתיאוריה ואף הוציאה את כל האירוע מכלל פרופורציה. כמו כן, הדגיש הסניגור את גילו הצעיר של הנאשם, שהיה רק כבן 17 בביצוע המעשים, את העובדה שהודה במעשיו, וכן שחלף זמן רב מאז האירוע.


מנגד, הדגישה המאשימה את תחושותיה הקשות של המתלוננת אשר חששה לחייה, את האיומים על חייה שנראו כנים, וכן את התקיפה הנועזת באור יום לעיני כל.


לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע השופט כי יש להתייחס לעבירות אלו בחומרה, בין היתר בשל אי רתיעתם של הנאשם וחבריו בביצוע תקיפה שכזו לאור יום ברחוב הומה אדם. לפיו, מעשים אלו מלמדים על אי עכבות ואי פחד מפני החוק.


עוד קבע בית המשפט כי אמנם המתלוננת לא נפגעה בגופה מן המעשים, אך אין ספק כי חשה פחד ואימה במהלך האירוע. לדבריו, בוודאי היה לה קשה מאוד להשתחרר מהתחושות הקשות, בעוד חבורה של גברים מכתרת את רכבה ומאיימת ברצח, כאשר הנאשם אף מדגים את רצינות האיום ושולח יד לגרונה במטרה לחנוק אותה בו במקום.


לפי דברי השופט, על בית המשפט להילחם בכל הכוח בעבירות מסוג זה, המדגימות בריונות ואלימות חמורה, ויש להרתיע אחרים ככל הניתן מביצוע עבירות דומות.


בהתייחסו לטענות הסניגור בדבר הזמן הרב שחלף מביצוע העבירה, וכן בדבר הודאתו של הנאשם, קבע השופט כי אין לקבל טענות אלה, מאחר וההליך המשפטי התעכב רק בשל התנהגותו של הנאשם עצמו, כאשר הוא מסרב להודות במעשיו, לא מגיע לדיונים ומסרב להביע חרטה על העבירות ולקבל עליהן אחריות. רק לאחר זמן רב, הודה לבסוף במעשים אך עדיין טען כי כל העניין יצא מפרופורציה.

 

יש לך שאלה?

פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


יחד עם זאת, התחשב השופט בגילו הצעיר של הנאשם, בנסיבות חייו הקשות, וכן בעובדה כי אין בעברו הרשעות קודמות.


לבסוף, גזר בית המשפט חמישה חודשי מאסר בפועל, חמישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננת בסך 4,000 שקלים.


ת"פ 32982-11-12