במקרה של תאונה, קיימת חשיבות רבה לפנייה מוקדמת של הנפגע, בסמוך ככל האפשר למועד האירוע, לטיפול רפואי בבי"ח או בקופת חולים. כמו כן, במסגרת הפנייה לטיפול רפואי, חשוב לציין בפני הגורם הרפואי המטפל, כי הפגיעה בגינה פונה הנפגע, אירעה לו בתאונה ולפרט בקצרה את נסיבות התאונה שאירעה.

 

בנוסף, חשוב, במסגרת הפנייה לטיפול, כי הנפגע יציין בפני הגורם הרפואי את מלוא הפגיעות אותן ספג בתאונה, אף אם פגיעות אלו נראות לנפגע בלתי משמעותיות והוא סבור כי יחלפו בהמשך.

 

החשיבות הגבוהה של הפניה המוקדמת לטיפול רפואי, הינה כי במקרים רבים תיעוד על טיפול רפואי סמוך לתאונה, מהווה הוכחה ראייתית לאירוע התאונה ונסיבותיה, וכן למהות הפגיעות אשר אירעו לנפגע במסגרת התאונה.

 

ככל שהפנייה לטיפול רפואי ראשון לאחר התאונה מרוחקת ממועד התאונה, כך יתקיים קושי בהוכחת אירוע תאונת עבודה בפני הביטוח הלאומי, או בקבלת הכרה בתאונה, במקרה של תביעה כנגד נתבע פרטי או חברת ביטוח. בנוסף, במקרים בהם במסגרת הפנייה לטיפול רפואי לא הוצגו בפני הגורם הרפואי חלק מן הפגיעות אשר נגרמו לנפגע בתאונה, עלול להיגרם קושי בהוכחת קשר סיבתי בין נכות שנגרמה לנפגע לבין התאונה.

 

במקרים רבים, היקפה המלא של פגיעתו של הנפגע בתאונה, מתברר אך בשלבים מאוחרים, חודשים לאחר התאונה, ובמצבים בהם חסר תיעוד רפואי סמוך לתאונה, ייתכנו מצבים בהם יהיה קשה להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה אשר נטענה לראשונה חודשים לאחר התאונה, לבין התאונה, בעוד שאם קיים תיעוד רפואי כלשהו בנושא, אף אם הינו דל, מצביע הדבר על קשר של הפגיעה לתאונה, אף אם התובע מבצע בפועל בדיקות וטיפולים הקשורים לפגיעה רק זמן ממושך לאחר התאונה.

 

לשלבים הראשונים של הטיפול הרפואי בנפגע חשיבות רבה לצורך הצלחת הטיפול המשפטי ומניעת סיבוכים משפטיים בהמשך, ועל כן מומלץ לפנות לייצוג עו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף, ככל הניתן בסמוך למועד הפגיעה על מנת שהאסטרטגיה של ניהול התיק תתוכנן באופן הטוב ביותר ויסודות התביעה יהיו יציבים.

 

הכותבת הינה עורכת דין בתחום נזקי הגוף ושותפה במשרד עורכי הדין נינאי-קליין ושות'. המידע המובא בכתבה זו הוא מידע כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי כהגדרתו בחוק.


עודכן ב: 21/03/2011