דחיית התביעה על ידי המבטחת

במסגרת הנחיות וחוזרים של המפקח על הביטוח, ישנן הוראות מפורשות המחייבות את חברות הביטוח בבואן לדחות את תביעתו של מבוטחה, לנמק כדבעי את נימוקי דחיית התביעה.

באגב אורחא יצוין, כי הנחיות המפקח על הביטוח קיבלו משנה תוקף בפסיקת בית המשפט העליון וכיום חברות הביטוח מודעות היטב לחשיבות הנחיות אלה.

נימוקי הדחייה משמשים למעשה לחזית טענות ההגנה של חברת הביטוח. אם יחליט מבוטח להגיש תביעתו לאחר דחיית התביעה שהתנהלה במסגרת מו"מ אל בית המשפט, הרי שנימוקי מכתב הדחייה ישמשו לחזית טענות שממנה לא תוכל המבטחת לחרוג בכתב הגנתה.

מכשירים אלה(הנחיות המפקח על הביטוח), מעניקים אפשרות הוגנת לצמצם את חזית ההגנה של חברות הביטוח חזרה לנימוקים שהועלו על ידן במכתב הדחייה, באופן משמעותי, ולא כפי שמופיעים בכתבי ההגנה השונים.

בתי המשפט נוטים למחוק טענות מכתב ההגנה, ובכך מאפשרים למבוטח להתמודד עם חזית טענות מצומצם יותר, ובכך להקטין את המחלוקות התיק ובהתאמה את משך התנהלות התיק ואת קושיו.

יש לזכור, כי פוליסה נרכשת מחברת הביטוח כדי להבטיח במרבית המקרים את יומו השחור של המבוטח, ואין כל טעם שבתי המשפט יבקשו להקשות על המבוטחים הבאים בפניו.


עודכן ב: 25/07/2013