קבלנים רבים פונים למשרדנו לאחר שרשם הקבלנים החליט לבטל להם את הרישום שלהם בפנקס הקבלנים. כידוע, לרשם הקבלנים יש סמכות מלאה להורות על ביטול הרישום של קבלן במקרים מסוימים - כאשר החלטתו של רשם הקבלנים ניתנת לאחר שהוא מתייעץ על כך עם הוועדה המייעצת שלו.

 

אז מתי מחליט הרשם לבטל את הרישום בפנקס הקבלנים?

 

למשל בסיטואציות שבהן: הקבלן מוגדר על פי החוק כפושט רגל, כאשר מדובר בחברה קבלנית אשר נמצאת נמצאת בתהליך פירוק, במידה והקבלן הורשע בעבירה שמערערת את מהימנותו והמקצועיות שלו כקבלן רשום שמעניק שירות לציבור, בעבירות שביצע הקבלן בהתאם לחוק התכנון והבניה, קבלן שפועל באופן קבוע בניגוד לנוהל שמקובל במקצועו.

 

מה הן אותן עבירות שיש בהם לערער את אמינותו של הקבלן?

 

אם למשל הקבלן מפר הסכמים עם צדדי ג' שהוא חתם איתם, או שלאחר שהקבלן זכה במכרז הוא חוזר בו מהצעתו שנתן לצד ג', או שהקבלן מעביר עבודות לקבלן משנה שאינו רשום בפנקס הקבלנים, או כאשר הקבלן מוסר דיווח מוטעה לרשם הקבלנים.

 

בעניין הדיווחים לרשם הקבלנים חשוב לי לציין כי קבלנים רבים נופלים בנקודה זו ולא יודעים שיש פרטים שצריך לדווח לרשום הקבלנים כמו שינוי בהון המניות של החברה, שינוי במצבת המנהלים של החברה, דיווח על כך שאחד מהעובדים שעליהם מתבססת הרישום הקבלני לא כשיר באופן ממושך ועוד ועוד דוגמאות כיוצא באלו.

 

כאשר הקבלן לא מדווח על כל המידע לרשם הקבלנים ושאו מסתיר מידע מהותי ומשמעותי אזי רשם הקבלנים עלול לבטל את רישומו של הקבלן! אולם מצד שני חשוב שהקבלן יהיה מודע שגם במקרה שהרשם מבטל את רישומו במרשם הקבלנים אין מדובר בסוף פסוק ואם פועלים נכון, הרשם יכול לשנות את החלטתו. אם החלטת הרשם ניתנה בשל טעות או חוסר הבנה עם הקבלן או מכל סיבה אחרת שהיה אסור לרשם הקבלנים לבטל את הרישיון לקבלן.

 

אבל גם אם רשם הקבלנים לא מוכן לבטל את החלטתו יכול הקבלן להגיש ערר על כך תוך 30 ימים בפני ועדת הערר, ואם הערר נדחה ניתן להגיש ערעור לבית המשפט לעניינים מנהליים. לאור כל זאת חשוב מאוד לפעול נכון כאשר רשם הקבלנים מחליט לבטל את רישומו של הקבלן.

 

במידה ויש לכם שאלות בנושא אתם מוזמנים לכתוב לנו או ליצור איתנו קשר 

 

 


עודכן ב: 23/03/2020