מאת: עו"ד דניאל שבח

 

ראיתי הרגע סרטון של עורכת דין שעפ"י ההקדמה היא עוסקת בתביעות נזיקין ובעלת ידע וניסיון בתחום.

מסתבר שהסרטון כבר ברשת האינטרנט כשנה וזוכה להרבה צפיות.

 

האמת- חשכו עיניי ולא האמנתי למשמע אוזניי.

 

אותה עורכת דין ממליצה לציבור שלא ליטול ייצוג של עורך דין בקרות נזק גוף שאינו משמעותי וכי לטענתה יכול הנפגע לנהל בעצמו משא ומתן מול חברת הביטוח ובכך לחסוך את שכר טרחת עורך הדין.

 

 

פשוט לא יאומן, כאילו הדברים נאמרים מפיו של מייצגת חברת הביטוח ולא עורכת דין שמייצגת תובעים!!

 

 

עוד אני משוכנע כי אילו לשכת עורכי הדין הייתה יודעת על סרטון זה היא הייתה מגיבה בחריפות רבה.

 

 

אז תקשיבו טוב-

 

 

אתם חייבים תמיד לקחת עורך/ ת דין בפגיעת גוף ואם תיקחו שירותיו של עורך/ת דין מקצועי ומנוסה בתחום הוא ישמור על זכויותיכם עפ"י החוק ואתם תקבלו את מה שמגיע לכן ואין שום ,,חסכון" באי ייצוג של עורך/ת דין אלא רק סכנה ממשית לאובדן זכויות גם כאשר לכאורה הפגיעה אינה קשה.

 

ומדוע? כי עורך/ת דין טוב ומקצועי יהיה מעורב גם בפן הרפואי ולא רק המשפטי וידאג כי גם פגיעה שלא אבחנו אותה כראוי תאובחן בסמוך ככל שניתן לקרות התאונה.

 

אני אומר לכם, שאלפי מקרים לכאורה ,,קלים" הולכים לאיבוד בתוך המערכות הרפואיות הגדולות.

 

לצערי רופאים רבים מפספסים אבחון קריטי ופגיעה קשה שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים בגלל קוצר הזמן והכלים המוגבלים שמעמידה המערכת הרפואית.

 

רופאים אחרים נוטים, לחסוך" הוצאות לקופת חולים לבדיקות הדמיה הכרחיות וכך נוצר מצב שפגיעה קשה מפוספסת ומאובחנת כקלה. רק עורך/ת דין מקצועי שיקבל את הייצוג ככל הניתן סמוך לקרות התאונה, יעקוב וילווה את הטיפול הרפואי עשוי לגלות את הפספוסים האלה.

 

 

יתרה מכך, אדם בלתי מקצועי שינסה לנהל משא ומתן מול חברת ביטוח ייפול כפרי בשל לידיהם המיומנות מאוד של עורכי הדין בחברות הביטוח. לאף אדם מן הישוב, גם אם הוא אינטליגנטי מאוד אין כל יכולת למצות את מירב זכויותיו מול חברות הביטוח, אם הוא אינו עורך דין שמתמחה בתחום.

 

 

אז על איזה, "חסכון" בדיוק אנחנו מדברים כאן?!

 

 

ובאשר לשכר טרחת עורך הדין- גם כאן אין שום חסכון, כי על פי החוק חברת הביטוח חייבת לשלם את שכר טרחתו של עורך הדין של התובעים בנוסף לפיצוי, כלומר באי ייצוג דווקא חברות הביטוח יחסכו את שכר טרחת עורכי הדין ולא הציבור.

 

 

אז...... עורכת דין נכבדת אנא, הורידי את הסרטון מהרשת. הוא בפירוש מטעה ועלול לפגוע בציבור התובעים.

 

זוהי זכותך כמובן לבחור את התיקים שאת רוצה לייצג בהם, אבל מכאן ולהשיא עצות באופן גורף לציבור לא לבקש בכלל ייצוג, הדרך ארוכה.

 

ואתם ציבור התובעים- קחו עורך/ת דין מקצועי בכל פגיעת גוף שנגרמה לכם קטנה כגדולה.