האפשרות לחנות בחניית נכים ניתנת למי שיש ברשותו כרטיס מפלסטיק שעליו רשום באותיות גדולות "תג חניה לנכה" עם מספר הרכב ומאיזה תאריך ועד איזה תאריך התג תקף.


הכרטיס מונפק על ידי משרד התחבורה לאחר שהוכיח האדם שהוא מתקשה פיזית להגיע ממקום למקום ללא עזרת רכב עקב בעיותיו הרפואיות.

 

הרכב בשבילו מהווה עזרה מהותית, שבשילוב איתה הוא מסוגל ללכת ממקום אחד למקום אחר כאחד האדם. לדוגמא: נניח אדם המתקשה ללכת והוא רוצה להגיע למרכז קניות או לבנק או לעשות סידורים או אפילו ללכת לים, בלי התג חניה הוא יסכן את עצמו, כך שהוא או שהוא ייפול במדרכה או בכביש או שהוא פשוט יסבול סבל רב בזמן הליכתו וזאת בזמן שאדם בריא יגיע לאותו מקום מחייך בלי מחשבות שהוא עלול להיפגע בשל מצבו.

 

תחשבו כמה פעמים הושטתם יד לאדם מבוגר שבקושי הולך או עיוור או אדם על כסא גלגלים לחצות את הכביש או לעבור במדרכות הצרות, תחשבו את הקושי הרב שיש לאמא הרוצה ללכת עם בנה שהינו אוטיסט לקופת חולים בלי שירוץ לה לכל מיני כיוונים.

 

בטוח יצא לכם ללכת בשדרה מרכזית שבה הרבה אנשים הולכים, חשבתם איך מתנייד אדם המתקשה ללכת, במקום להסתכל ישר קדימה ולהתבונן בחלונות הראווה של החנויות, הוא הולך לאט והראש שלו כל הזמן מוטה כלפי מטה, מתסכל על הרצפה איך לא ליפול.

 

לאור האמור, חניה לנכים הינה צורך קיומי לאנשים הזקוקים לה, הצרה היא שלא מעט רואים וביניהם אנוכי רכבים ללא התג חניה חונים באין מפריע בחניית נכים בלי פחד. אותם אנשים לא מבינים שהם פוגעים בבריאותם של אותם נכים ומסכנים פשוטו כמשמעו את חייהם.

 

הפתרון לכך הוא באמצעות ענישה מרתיעה. אולי רק כאשר יקבל אותו אדם שחנה בחניית הנכים קנס בגובה 5,000 שח או לחילופין התנדבות של 100 שעות זה יזיז לו ואגב זה לא סכום גבוה לעומת שווי חייהם של אותם אנשים שכן זקוקים לחניה. יצוין בקליפת האגוז, כי גם הרשויות אינן מקלות על אדם שקיבל תג חניה לנכה לתת לו חניה שמורה לנכה ליד ביתו וזאת כאשר אין לו חניה משלו.

 

 

מי הם האנשים הזכאים לקבל תג חניה לנכה

 

· אדם שהוא מוכר על ידי משרד הבריאות כמוגבל בניידות;

 

· אדם שיש לו מינימום נכות בשיעור 60% והליכתו ממקום למקום ללא רכב מהווה מסכנת את בריאותו;

 

· אדם המוגדר על פי חוק כעיוור וקיבל תעודה;

 

· אדם המתקשה ללכת וזקוק לרכב כדי להגיע למקום חפצו - לדוגמא: אדם רוצה להגיע למרכז קניות ובשל העומס שיש הוא נאלץ לחנות במקום מרוחק, אדם כזה עם תג חניה לנכה יחנה בצמוד למרכז קניות ובלא צורך לסכן את בריאותו. שימת לב כי במצב כל אדם, אנשים מבוגרים, צעירים, או ילדים זכאים לקבל תג חניה;

 

· אדם הצריך כסא גלגלים כדי להתנייד;

 

· הורים לילד אוטיסט – לאחרונה הכיר משרד התחבורה בהורים לילדים אוטיסטים כזכאים לתג חניה לנכה.


 


עודכן ב: 19/09/2012