מומלץ לפנות לייעוץ משפטי אצל עו"ד המתמחה בדיני הכניסה לישראל ומתמצא בכל הנוגע לנהלי משרד הפנים ולמסורבי כניסה טרם הזמנת תייר לישראל.

 

הזמנת תייר לביקור בישראל

 

 ככלל, לשר הפנים ולשלוחיו (פקידי משרד הפנים הסמכות לקבוע מי יכנס בשערי ישראל - מי רשאי להכנס לישראל דרך נתב"ג ו/או כל מעבר גבול אחר. במידה והאורח הזר ממתגורר במדינה ממנה יש חובה לקבל אשרת כניסה לישראל, על המוזמן (האזרח הזר) לפנות תחילה לנציגות ישראל בארצו (ממנה הוא מבקש לבוא לישראל) למלא טופס בקשה ולהסביר מדוע הוא מבקש לבוא לישראל.

מומלץ לתת לאותו אדם מכתב הסבר בו יפורט הקשר שלו עם המזמין הישראלי, היכן יתארח בביקורו בישראל, כתובת וטלפון של הישראלי ופרטים על ההכירות בין הזר לישראלי. אם הבקשה מסורבת בד"כ מקבל הזר מכתב סירוב בו הוא מתבקש כי הישראלי יזמין אותו לארץ דרך מחלקת אשרות הקרובה למקום מגורי המזמין הישראלי.

 

הזמנת תייר מהארץ ע"י ישראלי

 

לישראלים רבים מכרים זרים/חברים המעוניינים לבוא ולבקר בישראל, בכדי שאורח כזה של ישראלי יוכל לבוא לבקר בישראל (לתקופה קצובה שלא תארך משלושה חודשים) על המזמין הישראלי למלא טפסי הזמנה מתאימים בהם יפורט שם האורח, מטרת הביקור, משך ההכירות ובמידה והזר הגיש בקשה לישראל ובקשתו סורבה גם את מכתב הסירוב שהאורח קיבל בחו"ל.

 

למשרד הפנים סמכות להתיר כניסה לישראל ו/או לשלול כניסת תייר לישראל כרצונם- לתשומת לבכם, ניתן לערער על החלטת הפקיד. למשרד הפנים הסמכות לדרוש הגשת מסמכים ו/או תמונות המעידות על הקשר בין המזמין למוזמן וכן מסמכים אחרים כרצונם, מומלץ לצייד את האורח שלכם במספר הטלפון שלכם וכן בהסברים למטרת בואו לישראל, היכן ישהה ומי ידאג לפרנסתו (מאחר ולתיירים המבקרים בישראל אסור לעבוד) בנוסף, יש למשרד הפנים סמכות להתנות את הכניסה לישראל בהפקדת ערבות להבטחת יציאה מישראל בסיום הביקור. לרוב אשרות ביקור ניתנות לחודש ימים, ניתן להגיש בקשה להארכה עד שלושה חודשים.

 

מסורבי כניסה לישראל / מתקן מסורבים נתב"ג

 

זר /תייר המגיע לישראל לביקור ופקיד משרד הפנים מסרב לאשר את כניסתו לישראל מכל סיבה שהיא מועבר למתקן המסורבים הממוקם בנתב"ג בו הוא ישהה עד להרחקתו, בדרך כלל עד 24 שעות ממועד הכניסה לארץ. (מתקן מסורבים בנתב"ג הנו באחריות יחידת עו"ז של רשות ההגירה) אנו נתקלים לא אחת בבני זוג/מכרים/חברים/משפחה של אזרחים ישראלים המגיעים לישראל לביקור (בהזמנת הישראלי) אך משרד הפנים ומשטרת הגבולות לא מתירים את כניסתו לישראל, דעו כי יש דרך לפתור מצב סבוך זה.

 

ניתן לערער על החלטה זו באמצעות עו"ד המתמצא בחוקי ההגירה בכדי שזה יבחן את המצב ויבדוק באם כדאי להגיש ערר לגורם האחראי במשרד הפנים ובו לנמק את סיבת בואו של התייר לישראל או להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בנוגע להחלטת הסירוב.

 

מומלץ לפעול באופן מיידי עם קבלת הידיעה על היותו של האורח שלכם "מעוכב כניסה/מסורב כניסה" ויש להצטייד במס' הדרכון של הזר ופרטיו המלאים!!

 

זר השוהה בישראל גם אם מדובר בעובד זר שיש לו אשרה (לדוג' מטפל סיעודי שנמצא בישראל באשרת עבודה )לא יכול להזמין חבר/מבקר/אורח מחו"ל לבקרו בישראל כך סתם. במקרה שאורח של עובד זר יגיע לנתב"ג כניסתו לישראל תסורב והוא יגורש. הפתרון הוא הזמנה מראש של אותו זר במשרד הפנים בכפוף להפקדת ערבות וכן התחייבות ליציאה מישראל בתוך 30 יום ללא אפשרות הארכה.

 

חשוב לדעת: זר ששהה בישראל ועבד בה בעבר (בכל סוג של אשרה כולל אשרת סיעוד והיה חוקי לאורך כל תקופת העבודה) ומעוניין לבוא לישראל לביקור לאחר שסיים לעבוד בישראל וחזר לארצו חייב באשרה טרם בואו גם אם הוא ממדינה בה אין צורך באשרת תייר ! יש להזמינו דרך משרד הפנים בישראל טרם הגיעו.

 

גם במקרים של סירוב כניסה לישראל הצליח משרדנו לאשר את כניסת הזר לישראל לאחר הגשת פניה מתאימה לגורמים המתאימים במשרד הפנים, כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו.

 

למידע נוסף,נוסף פנו אלינו והמנעו מסיבוכים עתידיים.

ניתן לפנות למשרדנו לכל שאלה או הבהרה,

עו"ד דור פנק

אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי כלשהו ויש לפנות לעו"ד לקבלת מידע לאחר שיבחנו נסיבות המקרה שלכם באופן פרטני, המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.


עודכן ב: 18/07/2010