עו"ד הלוי, שלום שלום ואין שלום,


שמי סיגל וכעת קניתי בית חדש מחברה ידועה מאוד, אך שוד ושבר, כגודל הציפיות כך גודל האכזבות, קיבלתי דירה עם קירות עקומים, דלת ממ"ד לא תקינה, ריצוף עקום שניתן לראות בנקל את שיפועו הגרוע, ורטיבות רצינית באזור האמבטיה, רציתי נחת ונראה כי לא אזכה לנחת כעת, מה ביקשתי? שילמתי לחברה הקבלנית, חפצה אני לקבל את המגיע לי, אשמח לעצתך, וכל עצתך אמלא, סיגל, ב"ש.


סיגל, שלום רב,


אני מבין לליבך וכבר אמרו חז"ל 'כל העוסק בבניין מתמסכן' (סוטה י"א) לידיעתך, בתי המשפט בישראל משופעים (למורת רוחם) בתביעות כספיות- חוזיות בגין ליקויי בניה.


אודה ולא אבוש, לשם חוות דעת אמתית ונכונה צריך אני לעיין בחוזה שנחתם בינך לבין החברה הקבלנית, לאחר עיון מעמיק בחוזה, נראה לאן פני הדברים...


ברמת העיקרון, ברוב ככל הדירות קיימים ליקויי בניה, עליך לבחור חברה המתמחה בבדיקות ליקויי בניה (אינני נוהג להמליץ שכן משרדי עובד עם כמה חברות בדיקה) וכל טענותייך יתורגמו בחוות דעת מסודרת שתימסר לך, אפשר ותופתעי לטובה שכן אף דברים שעיניך לא ראו, יכתבו בחוות הדעת.


לאחר מכן, משרדי נוהג לתת 'כבוד' לחברה הקבלנית ולשלוח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים, חלק מהחברות הקבלניות נענות ואף באות לבדיקה עצמית מטעמם ולעיתים מתקנות את כלל הנזקים .


ראי, החברות הקבלניות אינן חפצות בפסק דין נגדן ויעשו כל אשר לאל ידם לרצות אותך שכן מבחינה עסקית שמן הטוב עלול להיפגע, ומה יועילו בתי משפט וסחבת, אף אם בנקל יכולות הן לסיים את העניין?


היה ולא יהא מענה מהחברה הקבלנית, יש להגיש תביעה לבית המשפט על סכום שכומת בחוות הדעת מטעמך וכן על עוגמת נפש, שכ"ט עו"ד ועוד.


בכתב ההגנה בדרך כלל תגיש החברה הקבלנית את חוות דעתה , ואפשר ותוגש חוות דעת מטעם בית המשפט שימנה מומחה מטעמו.
בעניין ידעת התקנות, עורך דין מתרגם את חוות הדעת המקצועית לכדי כתב תביעה, ואין הוא בקיא ברזי התקנות וזה לא תפקידו, תפקידו הוא לחקור בבית המשפט את המהנדסים שהגישו את חוות הדעת ולנהל ההליך ביד רמה.


אף השופט אינו בקיא ברזי התקנות אלא מקבל חוות דעת ומכריע שיפוטית נוכח כלל הראיות.


זכרי - את כלקוחה-טוענת, עורך הדין מנסה לשכנע ובית המשפט מחליט.


בהצלחה ובע"ה שתרווי נחת.